Oktober

VELUX Gruppen sænker temperaturen for at spare på energien

Fra den 1. oktober sænker VELUX Gruppen temperaturen på alle lokationer i Europa til mellem 19 og 21 grader. Det sker som følge af den europæiske energikrise og er i overensstemmelse med VELUX bæredygtighedsstrategi og mål om at reducere CO2-udledning.

Fremover vil kontorbygninger bliver opvarmet til 20-21 grader, mens produktionsfaciliteter vil blive opvarmet til 19 grader. Temperaturen på den enkelte lokation er fastlagt ud fra den type arbejde, der bliver udført på stedet samt regler for arbejdsmiljø i de enkelte lande.

Den normale temperatur under fyringssæsonen har hidtil ligget på 20-24 grader i kontorbygninger og 19-23 grader på produktionsfaciliteter. Ved at sænke temperaturen på alle europæiske lokationer under fyringssæsonen, kan VELUX Gruppen reducere virksomhedens overordnede CO2-aftryk med 2.000 tons.

Prøvemodel

I 80 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget for mennesker over hele verdenen. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og moduler til både skrå og flade tage, gardiner og solafskærmning, rulleskodder og smart home-produkter. Vores produkter bidrager til et sundt og bæredygtigt indeklima ifm. arbejde og uddannelse, fritid og fornøjelse. VELUX Gruppen arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 12.500 medarbejdere. VELUX Gruppen ejes af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. I 2021 omsatte VKR Holding for 26 mia. kr. og THE VELUX FOUNDATIONS donerede 1,8 mia. kr. til forskning, miljø, sociale og kulturelle formål i ind- og udland.

Find mere information på velux.com