Februar

VELUX præsenterer verdensnyheder på TUN BYG

På TUN BYG 2012 præsenterer VELUX en helt ny generation af VELUX ovenlysvinduer, som har en forbedret energibalance og samtidig er endnu lettere at installere. Desuden lanceres VELUX ovenlysmoduler til erhvervs- og offentligt byggeri.

Når TUN BYG 2012 for 15. gang slår dørene op til den førende fagmesse for byggematerialer, er
VELUX Danmark endnu en gang blandt de i alt 300 udstillere – i år for at præsentere to helt nye produkter, der kan bringe dagslyset ind i private hjem samt erhvervs- og offentlige bygninger. På den 135 m2 store stand kan man opleve ovenlys i alle afskygninger, og der er rig mulighed for at blive inspireret til flotte løsninger, der både er energibesparende, langtidsholdbare og lette at installere. VELUX standen har noget at byde på for de fleste – lige fra faglige ildsjæle til den praktiske feinschmecker.

Ny generation med bedre energibalance og nemmere installation
På messen har montører og tømrermestre mulighed for at få en snak med en VELUX konsulent og få gode råd til de enkelte løsninger. Eller de kan udnytte muligheden for, som de første, at studere det nye VELUX ovenlysvindue, der har én af de bedste energibalancer på markedet. Udover at fokusere på energibalancen har udviklingen af det nye VELUX ovenlysvindue været centreret omkring installationsfasen og den professionelle bruger. Det nye og lettere monteringsprincip demonstreres på VELUX standen flere gange om dagen.

“Vi er stolte af at kunne præsentere den nye generation af VELUX ovenlysvinduer, som har en forbedret isoleringsevne med en U-værdi helt ned til 1,3 for standard ovenlysvinduer og med et glasområde, der er blevet forøget med op til 18 %. Samtidig tror jeg, det vil glæde mange installatører, at installationsprocessen er gjort nemmere. Fx erstattes skruer af en ny klik-funktion til beklædningsdelene, og vi har reduceret risikoen for fejlinstallationer,” siger Jesper Salskov Jensen, direktør VELUX Danmark A/S.

Nyt modulært ovenlyssystem sikrer godt indeklima i erhvervs- og offentlige bygninger
På messen præsenterer VELUX Danmark også de nye ovenlysmoduler, der gør det nemmere at få frisk luft og dagslys ind i fx kontorer, skoler, plejehjem og butikscentre. VELUX ovenlysmoduler er et modulært opbygget og fuldt integreret ovenlyssystem. Det enkelte ovenlysmodul bliver leveret samlet med inddækninger, rammer, glasparti, solafskærmning og elektrisk styring. Det minimerer en stor usikkerhed i byggefasen, fordi ovenlyssystemet ikke skal samles på taget med komponenter fra mange leverandører.

I modsætning til ovenlysvinduet er ovenlysmodulet selvbærende og skal installeres på en underkonstruktion på taget, hvorfor løsningen også fortrinsvis er til større projekter med flade tage og tage med lav hældning. Derudover er rammerne i VELUX ovenlysmoduler fremstillet i et innovativt energivenligt pultruderet kompositmateriale.

Mere information:
På TUN BYG 2012 d. 13.-16. marts 2012 holder VELUX standen til i hal A stand 0626. På standen kan man både opleve nyheder og det klassiske VELUX program. I løbet af dagen demonstreres monteringsprincippet for den nye generation af VELUX ovenlysvinduer. Her vil desuden være mulighed for at deltage i konkurrencer, hvor man i computerspillet ’Kan du slå Kasper Hvidt?’ skal agere målmand.

VELUX_stand_hal_A_stand_0626.gif
VELUX standen på TUN BYG 2012 præsenteres både nye og gamle VELUX produkter. Standen findes i hal A stand 0626.

Download billede i større format

Kontaktperson:

Breeltevej 18
Mail: velux-dk@velux.com
velux.dk

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.