Januar

VELUX og JET samles i ny division: VELUX Commercial

Oversigt

VELUX Gruppens opkøb af JET-GROUP blev godkendt den 19. november 2018. Siden har de to virksomheder i fællesskab taget de første skridt mod at opbygge en ny division under VELUX brandet. Nu offentliggøres et nyt logo, samt visuel identitet.

Med opkøbet af JET-Group blev VELUX Gruppen en af de førende aktører på det kommercielle marked i Europa. Kombineret med de seneste opkøb af Wasco og Vitral, samt den løbende udvikling af VELUX Modular Skylights bygger VELUX Gruppen nu en ny kommerciel division og udvider forretningen til gavn for kunderne på det kommercielle marked. På kort sigt vil JET-Group og VELUX Modular Skylights fortsætte som hidtil.

I mere end 75 år har VELUX Gruppen bidraget til bedre hjem ved hjælp af dagslys og frisk luft gennem taget – og har opnået en klar markedsledende position på det private boligmarked for ovenlysvinduer. VELUX Gruppens første skridt i det kommercielle marked var i 2012, da VELUX Modular Skylights blev lanceret med en ambition om også at bringe dagslys og frisk luft ind i de kommercielle bygninger.

Det kommercielle marked består af to hovedsegmenter.

• Et segment for arkitektoniske glaselementer, hvor der er stort fokus på design, og hvor arkitekter spiller en afgørende rolle i udvælgelsen af glas- eller akrylløsninger.
  • Et segment for industrielle fladtagsløsninger, som næsten udelukkende består af akrylløsninger, såsom kupler, rækker af ovenlysmoduler (lysbånd), samt røgudluftnings- og brandventilationsløsninger.

De to segmenter varierer væsentligt, hvad angår kundegrupper og salgsprocesser. VELUX Gruppen har en stærk tilstedeværelse i segmentet for arkitektoniske glaselementer med sine VELUX ovenlysmoduler, mens JET har en førende position indenfor det industrielle fladtagssegment. VELUX Commercial vil fremadrettet dække begge segmenter.

Vi glæder os til at arbejde sammen om at opbygge den nye kommercielle division under VELUX brandet. Vi ser vækstpotentiale og muligheder for at styrke vores forretning til gavn for kunder og medarbejdere,
siger Ralf Dahmer, CEO i JET-Group. Ralf Dahmer vil stå i spidsen for det industrielle fladtagssegment i VELUX Commercial.
Vores strategi er at vækste vores forretning ved at bane vej for dagslyset i kommercielle bygninger, og ved at gå sammen med JET får vi volumen og går ind i et nyt segment. Produkterne og salgsprocessen i det kommercielle marked adskiller sig markant fra det private boligmarked, og for at imødekomme det kommercielle markeds specifikke behov opbygger vi nu den nye division; VELUX Commercial,
siger Henrik Øvlisen, vice president i VELUX Modular Skylights, som vil være ansvarlig for segmentet af arkitektoniske glaselementer i VELUX Commercial.

For visuelt at differentiere produktsortimentet i det kommercielle marked fra det velkendte VELUX ovenlysvindue og for at etablere en visuel ramme for oprettelsen af den nye division, lancerer VELUX Gruppen nu et VELUX Commercial logo og en visuel identitet.

Logoet og den visuelle identitet for VELUX Commercial præsenteres for første gang i offentligheden på BAU 2019 i disse dage og lanceres i de kommende måneder i det meste af Europa som et visuelt signal til markedet om, at VELUX Gruppen ”bygger noget nyt” sammen med JET.

Om logoet og den visuelle identitet for VELUX Commercial

Logoet og den visuelle identitet for VELUX Commercial er udviklet indenfor VELUX Gruppens eksisterende farvepalette.

Det nye logo understreger, at VELUX Commercial er en division under VELUX brandet ved at bruge det velkendte VELUX logo som fundament. Den sorte farve med ”Commercial” skrevet med hvide bogstaver fremhæver fokusset på det kommercielle marked.

Den visuelle identitets farvepalette prioriterer antracitgrå som primærfarve og ved at tilføje nye nuancer af blå, der henviser til ovenlysløsningerne, udtrykker den nye visuelle identitet kontrasten mellem lys og skygge. Nøjagtig som effekten af ovenlysløsningerne gør. Ved brug af VELUX typografien understreges det tætte bånd til VELUX brandet yderligere.

Om JET-Group

JET-Group blev grundlagt i 1970. I dag har de tæt på 800 ansatte. Hovedkvarteret ligger i Hüllhorst i Tyskland og har egne salgskontorer i syv lande; Tyskland, Polen, Danmark, Norge, Holland, Storbritannien og Schweiz, og produktionsfaciliteter i fire lande; Tyskland, Danmark, Storbritannien og Holland.

Om VELUX Commercial

VELUX Commercial dækker Wasco, Vitral, JET and VELUX Modular Skylights og har i alt tæt på 1.200 ansatte, der arbejder med salg, produktion og administration i 13 lande, og som tilbyder et bredt produktsortiment, lige fra industrielle fladtagsprodukter og røgudluftnings- og brandventilationsløsninger til præfabrikerede ovenlysmoduler.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 11.000 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.

For mere information: www.velux.com