Januar

VELUX Gruppen titelsponsor for EM i volleyball 2013

EM i volleyball 2013 og VELUX Gruppen har indgået et titelsponsorat for det kommende volleyball europamesterskab for mænd i Danmark og Polen.

Der er lagt op til et brag af en event, når Europas bedste volleyballspillere kommer til Danmark for at spille EM den 20. - 29. september 2013. Og med den netop indgåede sponsoraftale med VELUX Gruppen, kan EM nå helt andre dimensioner.

”Vi er enormt glade for det nye partnerskab med VELUX Gruppen. Ikke mindst fordi, at VELUX Gruppen har gode erfaringer med at sponsorere store internationale og succesfulde sportsevents. Med det nye sponsorat er vi sikre på, at det kommende europamesterskab i Danmark og Polen vil løfte turneringen til nye højder,” siger André Meyer, præsident for det europæiske volleyballforbund, CEV.

Det nye sponsorat vækker også stor glæde hos Dansk Volleyball Forbund, der som medar-rangører af EM dermed bliver klædt på til at vise sin sport frem på hjemmebane på fornemste vis.

”Udover at sponsoratet fra VELUX Gruppen skaber tryghed, så bidrager det også til, at vi flytter sporten til et nyt niveau, der vil betyde, at flere i Danmark vil få øjnene op for, hvor stort EM i volleyball rent faktisk er. Nu kan vi fokusere endnu mere på at lave en europæisk superevent,” siger Mikael Trolle, direktør for Dansk Volleyball Forbund.

CEV Volleyball European Championship for mænd spilles fra den 20. - 29. september 2013 og arrangeres sammen med Polen. Sport Event Denmark er partner på EM, og i Danmark spilles der kampe i Odense, Herning, Aarhus og København. TV-rettighederne til EM i volleyball 2013 forventes solgt til omkring 100 lande, ligesom volleyfans fra 17 nationer allerede har købt billet til kampene i Danmark.

Nyt navn til turneringen
VELUX Gruppens sponsorat medfører en navneændring for Europas største volleyball-event, så det officielt nu hedder ”CEV VELUX Volleyball European Championship – Men, Final Round”.

Hos VELUX Gruppen, der i forvejen er titelsponsor for VELUX EHF Champions League i håndbold, glæder man sig over at kunne sponsorere endnu en stor international sportsbegivenhed.

”Volleyball nyder en enorm popularitet i mange af vores kernemarkeder. Muligheden for at sponsorere EM i Volleyball 2013 er en kærkommen lejlighed til at udvide vores sponsorportefølje med et sponsorat af en sport, der både er energisk, passioneret og blandt de mest udbredte sportsgrene i verden,” siger Michael K. Rasmussen, Marketingdirektør for VELUX Gruppen.

VELUX Gruppens sponsorat af EM i volleyball 2013 løber fra dags dato og frem til EM’s af-slutning den 29. september 2013.

Download foto i stor størrelse

Om CEV VELUX Volleyball European Championship – Men, Final Round

• Turneringen afholdes både i Polen og Danmark, der deler værtskabet for turneringen.
  • Turneringen afsluttes i København, hvor der spilles semifinaler, bronzekamp og finale i Parken.
  • Serbien er forsvarende europamester og Rusland er regerende olympisk mester.
  • Gruppe A, der spilles i Odense (Arena Fyn), består af Danmark, Italien, Hviderusland og vinderen af play off kampen mellem Grækenland og Belgien.
  • Gruppe B, der spilles i Gdansk i Polen, består af Frankrig, Slovakiet, Polen og vinderen af play off kampen mellem Tyrkiet og Letland.
  • Gruppe C, der spilles i Herning (Boxen), består af Serbien, Finland, Holland og vinderen af play off kampen mellem Kroatien og Slovenien.
  • Gruppe D, der spilles i Gdynia i Polen, består af Rusland, Tyskland, Tjekkiet og Bulgarien.
  • I Danmark spilles der kampe i Odense (Arena Fyn), Herning (Boxen), Aarhus (NRGI Arena) og København (Parken).
  • Danmark har deltaget i tre EM slutrunder. I 1958, hvor det blev til en 20. plads, i 1963, hvor det blev til en 17. plads og i 1971, hvor det blev til en 20. plads.
  • Der er 17.500 volleyballspillere i Danmark.
  • 2013 CEV VELUX Volleyball European Championship kan følges på eurovolley2013.dk

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produkt-porteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.

Pressemateriale på VELUX Media Center
Se og download vores nyhedsvideoer, fotos og pressemateriale på VELUX Media Center på press.velux.com. Klik her for at modtage VELUX Nyheder.
Følg os på twitter.com/velux og facebook.com/velux

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Thomas Overholt Hansen
Media Relations Manager