Marts

VELUX Gruppen suspenderer alle aktiviteter i Rusland, Belarus og Ukraine

VELUX Gruppen har suspenderet alle aktiviteter i Rusland og Belarus siden den 28. februar 2022, fire dage efter at alle VELUX aktiviteter i Ukraine blev sat i bero.

Alle VELUX aktiviteter i Rusland og Belarus er suspenderet indtil videre. Der er således lukket helt ned for både bestilling, leverance og servicering af ordrer samt for alle IT-systemer. Alle finansielle transaktioner mellem VELUX og de nævnte lande er også suspenderet, og alle VELUX medarbejdere er sendt hjem

”Vi har besluttet at suspendere vores aktiviteter i Rusland og Belarus indtil videre, da vi hverken kan eller vil fortsætte vores aktiviteter i lyset af den nuværende meget alvorlige situation. Vi beklager dybt, at vores loyale og dedikerede medarbejdere i begge lande desværre bliver påvirket af denne beslutning”,

David Briggs, CEO i VELUX Gruppen.

Alle Ukrainske aktiviteter stillet i bero

På baggrund af den meget alvorlige situation i Ukraine og af sikkerhedsmæssige hensyn blev alle VELUX aktiviteter i Ukraine sat i bero d. 24. februar 2022, og alle medarbejdere blev bedt om at blive hjemme.

”Det er en meget trist og ulykkelig situation, og vi er bekymrede for både medarbejdere og samarbejdspartnere i Ukraine”, siger David Briggs. ”Vi er i løbende kontakt med vores medarbejdere i landet, og vi vil gøre, hvad vi kan for at støtte dem.”

VELUX Rusland

• Aktiv på markedet siden 1991
  • 66 medarbejdere

VELUX Belarus

• Aktiv på markedet siden 1991
  • 6 medarbejdere

VELUX Ukraine

• Aktiv på markedet siden 2001
  • 23 medarbejdere

VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S. VKR Holding A/S ejer også DOVISTA, der ikke har aktiviteter i nogen af de tre lande. For mere information om VELUX Gruppen, se velux.com

For yderligere information kontakt Stine Green Paulsen på stine.paulsen@velux.com eller +4561120332

I 80 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget for mennesker over hele verdenen. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og moduler til både skrå og flade tage, gardiner og solafskærmning, rulleskodder og smart home-produkter. Vores produkter bidrager til et sundt og bæredygtigt indeklima ifm. arbejde og uddannelse, fritid og fornøjelse. VELUX Gruppen arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 11.500 medarbejdere. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab, ejet af VILLUM Fonden og Kann Rasmussen familien. I 2020 omsatte VKR Holding for 22.6 mia. kr. og THE VELUX FOUNDATIONS donerede 1 mia. kr. til forskning, miljø, sociale og kulturelle formål i ind- og udland. Find mere information på www.velux.com.