VELUX Gruppen ny titelsponsor for Champions League i håndbold for herrer

De næste tre år spilles den vigtigste europæiske turnering i klubhåndbold under navnet VELUX EHF Men’s Champions League.

VELUX Gruppen har i dag underskrevet en treårig aftale med EHF Marketing GmbH om at blive titelsponsor for de europæiske mesterskaber i klubhåndbold. Turneringen spilles herefter under navnet VELUX EHF Men’s Champions League. Aftalen er indgået efter en forsøgsperiode i foråret, hvor VELUX Gruppen sponsorerede finalestævnet i turneringen 2009/2010. Turneringen har vist sig at have høj underholdningsværdi, og den tiltrækker sig stor mediebevågenhed.

”Vi er glade for at være hovedsponsor for herrernes Champions League. Turneringen dæk-kes af medier på flere af vores hovedmarkeder, så det er en god lejlighed til at give vores samarbejdspartnere en mindeværdig oplevelse i nogle rammer, der bare syder af action,” siger VELUX Gruppens marketingdirektør Michael K. Rasmussen.

Der deltager 24 hold i VELUX EHF Men’s Champions League, og de skal spille 148 kampe i løbet af sæsonen. VELUX logoet vil blive eksponeret til millioner af europæiske tv-seere, når kampene transmitteres fra den 22. september. Udover at styrke relationerne til virksomhedens samarbejdspartnere ved at invitere dem til at overvære kampene er eksponeringen i medierne en fantastisk mulighed for at nå et bredere publikum og dermed skabe kontakt til nuværende og kommende boligejere.

Fælles værdier
VELUX EHF Men’s Champions League er dels en stor sportsbegivenhed, dels en veletableret kommerciel platform, der når bredt ud i de europæiske lande. Det gør turneringen attraktiv for VELUX Gruppen som markedsførende brand med et solidt fodfæste på markederne i Europa.

”Stærk vindermentalitet og indædt teamgejst er essensen i dette håndboldmesterskab, og det passer godt til VELUX Gruppens værdier og virksomhedskultur. Vi er ikke på markedet for at være middelmådige, vi ønsker at være de bedste,” siger Michael K. Rasmussen.

VELUX Gruppen har allerede stor erfaring med sponsorater. I 2010-2011 er Gruppen titel-sponsor for havkapsejladsen VELUX 5 OCEANS for anden gang. Den nye sponsoraftale er et supplement til det eksisterende sponsorat. Håndboldsponsoratet dækker et andet geografisk område, afholdes med større hyppighed og har andre målgrupper.

”Generelt stræber vi efter at være en aktiv samarbejdspartner, når vi indgår sponsoraftaler, og vi ser frem til et frugtbart samarbejde med EHF Marketing i vores fælles bestræbelser på at nå nye højder med turneringen,” udtaler Michael K. Rasmussen.

For mere information kontakt venligst:
Hjemmeside: www.velux.dk

Om VELUX

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.400 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.