Las Vegas, USA,
Januar

VELUX GRUPPEN indgår partnerskab med Netatmo om smart home innovation

Oversigt

VELUX Gruppen annoncerer i dag et nyt partnerskab med den revolutionerende smart home-virksomhed Netatmo. Samarbejdet med Netatmo har til formål at udvikle innovative indeklimaløsninger under betegnelsen VELUX Active.

Afsløringen af både partnerskab og produktkoncept sker i forbindelse med CES Unveiled – medieeventen, der danner optakt til Consumer Electronics Show 2017 i Las Vegas, USA.

De første VELUX Active produkter forventes introduceret til efteråret 2017 og vil byde på WiFi gateway og smart controls til VELUX INTEGRA® ovenlysvinduer og solafskærmningsprodukter, samt betjeningsapplikationer til iOS og Android. Med afsæt i en række parametre for indeklimaet, bl.a. temperatur, mængden af sollys, luftfugtighed og CO2, vil brugerne få mulighed for at automatisere betjeningen af deres ovenlysvinduer og solafskærmning – og derved sikre et optimalt indeklima i hjemmet på alle tider af døgnet.

VELUX Active har modtaget to prestigefulde CES 2017-priser inden for kategorierne, Smart Home og Eco-design & Sustainable Technologies.

Udviklingen inden for intelligente hjem og automatisering forventes at blive væsentlige forbrugertendenser i den nærmeste fremtid. Branchen spår således en firedobling af omsætningen inden for intelligente løsninger i 2020 til næsten 65 mia. USD (Statista, 2016) i takt med at flere af hjemmets produkter bliver forbundet til internettet og med hinanden.

Meget snart vil dit hjem kunne hjælpe med at holde øje med din sundhed ved at sikre masser af dagslys og frisk luft, lige når du har brug for det. I VELUX Gruppen har vi i mere end 75 år skabt bedre indemiljøer for vores kunder, og samarbejdet med Netatmo udgør endnu et vigtig skridt mod at skabe øget komfort, mere trivsel, bedre energieffektivitet og sikkerhed,
siger Jørgen Tang-Jensen, CEO i VELUX Gruppen.
Vi er meget tilfredse med at udvikle VELUX Active sammen med VELUX Gruppen, der er førende inden for ovenlysvinduer. Med dette partnerskab viser vi vores evne til at skabe løsninger, der passer til boligens infrastruktur og til at adressere B2B-markedet direkte. Vi bidrager med vores viden om kunstig intelligens, integration af produktsoftware, elektronik og brugeroplevelser,
forklarer Fred Potter, Netatmos grundlægger og ledende direktør.

I august 2016 annoncerede VELUX Gruppen et samarbejde med Apple om udviklingen af produkter, der er kompatible med Apples HomeKit Smart Home-platform. Samarbejdet indgår i VELUX Gruppens strategi for udvikling af løsninger til intelligente hjem og Internet of Things.

Vi sælger og markedsfører VELUX produkter i Danmark og på de nordatlantiske markeder. Alle produkter forhandles hovedsageligt igennem tømmerhandlere, byggemarkeder, samt gardin- og farvehandlere. VELUX Danmark A/S er et selvstændigt aktieselskab under VELUX Gruppen og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 9.500 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.