Marts

VELUX fladtagsvindue med buet glas vinder prestigefyldt designpris

VELUX Gruppen er blevet hædret med 2018 iF DESIGN AWARD i kategorien “Building Technology”.

Det banebrydende VELUX fladtagsvindue med buet glas imponerede juryen bestående af 63 uafhængige, internationale eksperter med sit visuelt attraktive, funktionelle og teknologisk avancerede design.

Med det buede glasdesign satte vi os for at genopfinde fladtagsvinduet og tilbyde en bemærkelsesværdig kombination af design og funktionalitet. Vi er derfor meget glade for at modtage iF DESIGN AWARD, som anerkender, at vi er lykkedes med vores målsætning,
siger Kent Holm, Vice President i Global Product Management i VELUX Gruppen.

Det buede glas, der går helt til kanten af rammen, sikrer automatisk afløb af vand, mens det elegante design betyder, at vinduet er lige så flot at se på som at se ud af. Og netop derfor er det oplagt at installere i tage, hvor vinduet er synligt udefra. Det innovative og unikke design, der går i en bue hen over taget, giver et uforstyrret udkig mod himlen og optimal adgang af dagslys til bygningen.

Fladtagsvinduet, der kan installeres fra 15 grader og helt ned i 0 grader, er den optimale løsning til flade tage. Andre fladtagsvinduer med plant glas kræver typisk en hældning i taget for, at vandet ikke lægger sig ovenpå ruden.

download
VELUX fladtagsvindue med buet glas

VELUX fladtagsvindue med buet glas koster fra 4.687,50 kr. inkl. moms.

Læs mere og se de tekniske specifikationer her.
Få et overblik over VELUX Danmarks øvrige fladtagsprodukter her.

Om iF DESIGN AWARD

I 65 år har iF DESIGN AWARD været et globalt anerkendt varemærke for designekspertise. Med 6.402 deltagere fra 54 lande har dette års iF DESIGN AWARD haft et rekordstort antal indsendelser. Aldrig før har så mange produkter og designs deltaget i konkurrencen. Læs mere om iF DESIGN AWARD her.

Om VELUX Danmark

Vi sælger og markedsfører VELUX produkter i Danmark og på de nordatlantiske markeder. Alle produkter forhandles hovedsageligt igennem tømmerhandlere, byggemarkeder, samt gardin- og farvehandlere. VELUX Danmark A/S er et selvstændigt aktieselskab under VELUX Gruppen og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 9.500 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.