VELUX ansætter Executive Vice President for Global Marketing

VELUX Gruppen ansætter Aliëtte van der Wal-van Dijk som ny Executive Vice President for VELUX Global Marketing fra 1. december. Som marketingdirektør bliver Aliëtte en del af koncernledelsen i VELUX.

Aliëtte kommer til VELUX med mere end 25 års erfaring fra lokale og globale lederroller, særligt inden for marketing og brand management hos førende internationale virksomheder som Philips og Procter & Gamble, som hun har arbejdet for i både Europa og USA. Aliëtte har senest stået i spidsen for Consumer Health Business Development hos Philips, hvor hun som Senior Vice President var ansvarlig for at positionere virksomheden på dette område.

Jeg er meget spændt på at blive en del af VELUX Gruppen. Virksomhedens værdier og formål om at bidrage positivt til både den grønne udvikling og menneskers sundhed er meget tiltalende. VELUX har et utrolig stærkt og positivt brand, og jeg glæder mig til at være med til at videreudvikle og styrke både brandet og forretningen i fremtiden,

siger Aliëtte van der Wal-van Dijk.

Vi er meget glade for at byde Aliëtte velkommen i VELUX. Aliëtte kommer med omfattende forretnings- og marketingerfaring fra store internationale brands, hvor hun har arbejdet med business-to-business-to-consumer markedsdynamikker, og hvor marketing har udgjort en afgørende rolle for at opnå succes. Vi glæder os til at drage fordel af Aliëttes strategiske og taktiske ekspertise, når det kommer til at understøtte væksten i VELUX og til at udvikle vores brand yderligere,

siger Lars Petersson, CEO i VELUX Gruppen.

Aliëtte er 50 år og bor i Holland med sin mand og deres tre børn. Aliëtte vil fortsat blive boende i Holland, hvorfra hun regelmæssigt vil pendle til Hørsholm og andre lokationer.

Aliëtte tager over efter Keith Riddle, der har fungeret som midlertidig Executive Vice President for Global Marketing siden maj i år. Keith Riddle har besluttet at gå på pension og flytter tilbage til Skotland efter en imponerende karriere – inklusivnæsten 20 år i VELUX, herunder seks år som Executive Vice President for salg og marketing.

Keith har opnået exceptionelle resultater i sin karriere i VELUX. Ikke mindst har han været afgørende for at omdanne vores Salg & Marketing-organisation, der tidligere var funderet i nationale salgsselskaber, til en globalt forbundet organisation, alt imens han fortsat sikrede tydelig lokal tilstedeværelse i den daglige kundekontakt. Keith vil  blive savnet som en indsigtsfuld og dedikeret leder og god kollega,

siger Lars Petersson, CEO i VELUX Gruppen.

I over 80 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget for mennesker over hele verdenen. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og moduler til både skrå og flade tage, gardiner og solafskærmning, rulleskodder og smart home-produkter. Vores produkter bidrager til et sundt og bæredygtigt indeklima ifm. arbejde og uddannelse, fritid og fornøjelse. VELUX Gruppen arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 35 lande og beskæftiger omkring 11.000 medarbejdere. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab, ejet af VILLUM FONDEN og Kann Rasmussen familien. I 2022 omsatte VKR Holding for DKK 31,9 mia. og VILLUM FONDEN donerede DKK 1,36 mia. til forskning, miljø, sociale og kulturelle formål i ind- og udland.

Find mere information på velux.com