Januar

Undgå vandskader fra oven

Sommerens skybrud har givet mange vandskader i danske hjem. Forsikringsselskaberne bestemmer selv, hvor meget de ønsker at dække, og flertallet af de danske forsikringsselskaber dækker ikke, hvis der er kommet vand ind på grund af åbne vinduer eller døre.

Har man VELUX ovenlysvinduer, er det nemt at sikre, at alle ovenlysvinduerne er lukket, hvis regnen begynder at falde.

Et godt indeklima i vores boliger er vigtigt for vores sundhed. Og det stiller krav til effektiv regulering af dagslys, varme og luft i vores hjem. Ovenlysvinduer giver masser af dagslys og kan samtidig sikre et luftskifte, som forbedrer vores indeklima. Men man glemmer nemt at lukke vinduerne, når man forlader huset, og det er ærgerligt at komme hjem til en vandskadet bolig, fordi ovenlysvinduerne stod åbne, da regnen buldrede ned.

Skader er altid ærgerlige, og har man oven i købet en forsikring, der ikke dækker, kan det også blive en dyr affære. Men har man VELUX ovenlysvinduer er der mulighed for selv at sikre sig mod uventede regnbyger. VELUX INTEGRA ovenlysvinduer har nemlig integreret regnsensor, der sørger for altid at lukke vinduet, når dråberne rammer.

- Udover den integrerede regnsensor er der mulighed for at åbne og lukke vinduerne ved hjælp af en fjernbetjening, hvor det er muligt at tjekke status for alle husets ovenlysvinduer på én gang. På den måde er det ikke nødvendigt at vandre hele huset rundt for at lukke vinduerne – det hele kan klares fra et enkelt sted i huset, f.eks. ved hoveddøren lige inden man forlader sit hjem, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S, der understreger, at man aldrig bør forlade sin bolig med åbne vinduer af hensyn til indbrud.

Opgradér dine eksisterende ovenlysvinduer
VELUX har flere fjernbetjente løsninger til ovenlysvinduerne, der kan sikre husejere mod uventede overraskelser som vandskader og indbrud. En vinduesåbner kan forvandle et manuelt betjent ovenlysvindue til et fjernbetjent, og hvis man skal have helt nye vinduer får man med VELUX INTEGRA fjernbetjente vinduer automatisk alle de fjernbetjente features med i købet. Både vinduesåbneren og de fjernbetjente VELUX INTEGRA ovenlysvinduer leveres enten som solcelle- eller elnetdrevne. Når man opgraderer eksisterende ovenlysvinduer, er det værd at overveje solcelledrevne vinduesåbnere, så man undgår, at der skal trækkes elkabler til vinduet for at kunne fjernbetjene dem.

Mere information:
velux.dk kan man læse mere om de forskellige løsninger VELUX tilbyder, hvis man ønsker at sikre sit hjem mod vandskader og indbrud.

Med VELUX INTEGRA ovenlysvinduer er boligen altid sikret mod regn og indbrud. Regnsensoren sørger for at lukke vinduerne, når regnen begynder, og når man forlader hjemmet, kan man ved hjælp af fjernbetjeningen lukke alle vinduer fra ét sted.

Download foto i større format

Kontaktperson:
Breeltevej 18
Hjemmeside: velux.dk

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com.