December

Umwelt bygger interaktivt parcelhus for VELUX Danmark

VELUX Danmark lancerer interaktivt website, der viser livet i en dansk familiebolig – med og uden ovenlys.

Oversigt

Tidligere på året lancerede VELUX Danmark sin første store pull-kampagne i samarbejde med Umwelt. En kampagne, der blev startskuddet på en marketingstrategi, som retter sig mod ejerne af landets 800.000 parcelhuse. Nu er VELUX Danmark og Umwelt klar med endnu en stor digital satsning, og denne gang har de bygget et hus til formålet.

Kampagnen ”Se Lyset” handler i al sin enkelthed om, at vise danske parcelhusejere effekten af at montere ovenlysvinduer i taget.

Vi ved, at danske parcelhusejere ikke kan forestille sig, hvilken kæmpe forskel ovenlysvinduer skaber i netop deres hustype. Den udfordring har vi sat os for at løse sammen med Umwelt, og med kampagnen håber vi, at mange boligejere populært sagt vil se lyset,
siger Susanna Beranova, marketingchef i VELUX Danmark.

For at vise forvandlingen med ovenlys har Umwelt udviklet en interaktiv kampagnefilm, der lader brugeren gå en tur igennem et dansk parcelhus. Undervejs kan brugeren slå ovenlys til og fra, og dermed se hvordan lysindfaldet, miljøet og ikke mindst storylinen i filmen ændrer sig.

Vi vil give brugeren mulighed for at danne en øjeblikkelig sammenligning af de samme rum med og uden VELUX’ produkter. Derfor konstruerede vi vores eget parcelhus, som gav os mulighed for at filme samme location med og uden ovenlysvinduer – og samle optagelserne i én film,
siger Martin Michael Hansen, CEO i Umwelt.

Kampagnen er bygget på indsigten, at dagslys og frisk luft forstærker overskuddet til os selv og hinanden. Derfor er filmen baseret på to sideløbende storylines, der viser os forskellen på livet i huset med og uden ovenlys.

Ovenlysvinduer giver over dobbelt så meget dagslys som almindelige facadevinduer – og samtidig sørger vores indeklimastyring for at lufte ud, når det er nødvendigt. Begge dele bidrager til øget velvære i familien, og pointen understreges med de to parallelle fortællinger i filmen,
siger Susanna Beranova, marketingchef i VELUX Danmark.

Turen i parcelhuset begynder på et digitalt oplevelsessite, der fungerer som centrum for kampagnen. Sitet giver brugeren mulighed for at lære produkterne at kende sideløbende med, at de fremgår i filmen. På den måde samles brandfortælling og taktisk salg i én fortælling.

Vi oplever i stigende grad, at vores kunder går med på tanken om at integrere taktisk salg i brandkommunikationen. Forbrugere er nemlig ofte langt mere modtagelige overfor taktiske budskaber, når de bliver serveret, som en integreret del af brandoplevelsen. Hos Umwelt arbejder vi derfor dagligt med at udvikle digitale løsninger, der kan varetage den form for brugeroplevelse,
siger Martin Michael Hansen, CEO i Umwelt.

Umwelt er strategisk samarbejdspartner for VELUX Danmark, og kampagnen kan ses på www.velux.dk/se-lyset, hvor du selv kan gå en tur i huset.

Kampagnen er desuden versioneret til VELUX Sverige.

Se hvordan kulissen til parcelhuset blev bygget:

Om kampagnen:

Client: VELUX Danmark, VELUX Sverige: Susanna Beranova