Spred julestemningen til hele boligen

Det er blevet tid til at skabe sit eget juleunivers ved at mikse årets mange juletrends. I år er der inspiration at hente i den klassiske røde og bordeaux jul, der passer godt til den ny rå nordiske juletrend.

Men også den farvestrålende amerikanske, den frostklare blå-turkise og den helt hvide jul er oppe i tiden. Lad julens temaer sprede sig til hjemmets vinduespartier. Her gør VELUX Pick & Click© system det hurtigt og let at skifte fx rullegardiner, så de passer til boligens juleudsmykning.

Julen 2012 giver rig mulighed for at finde julepynt, der kan matche stilen hos selv den mest kræsne sjæl. Uanset valg af tema og farver er det oplagt også at pynte op i husets vinduer, hvor julepynten gør sig godt. Vinduerne danner rammerne, og den mørke vinterhimmel fremhæver juleudsmykningen, uanset om der er tale om farverige kugler eller rustikke kogler.

Det er også nemt at løfte julestemningen ved at udskifte gardinerne, så de bliver en del af juleudsmykningen. Hos VELUX kan man finde et bredt og inspirerende udvalg af gardiner til ovenlysvinduer, der alt efter farvevalg kan matche både det strømlinede og moderne juleudtryk samt det farverige eller rustikke tema. Med VELUX Pick & Click© system er gardinerne tilmed hurtige og nemme at udskifte, så de matcher årstidens farver og ens humør. De kan monteres på få minutter, og lige så hurtigt erstattes med mindre julede gardiner, når det er tid at pakke julen væk igen.

- Det er også en rigtig god idé at tænke VELUX gardiner med ind i sin juleudsmykning, fordi de kan bidrage til at holde varmen i den kolde juletid. De skaber en dekorativ ramme for hjemmets øvrige juledekorationer, men de er også produceret i kvaliteter, som er særligt egnede til årstiden. Energigardinerne hjælper f. eks. med at holde decemberkulden ude, og kan faktisk forbedre vinduets isoleringsevne med op til 34 procent, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

I år kan vi finde juleinspirationen i alle de rustikke materialer den danske natur byder på som kogler og træ, løvfaldsblade, læder og gevirer alt sammen i grønne og brune nuancer. Også den amerikanske jul byder på inspiration, hvor farvestrålende kugler og guirlander er de dominerende elementer. Foretrækker man derimod et mere strømlinet og moderne udtryk, er der rig mulighed for at skabe julehyggen med den frostklare blå-turkise jul med snefnug og sølvkugler i isblåfarver eller den helt hvide jul med det kun kridhvide pynt.
veluxshop.dk kan man se de mange farver og mønstre. Man kan også gratis bestille stofprøver hjem, så man er sikker på at finde lige netop det julegardin, der matcher årets trends og resten af juleudsmykningen i boligen.

Tips til julens vinduer

• Brug farven på dine gardiner som den røde tråd i din juleudsmykning ved at anvende den højrøde farve i gardiner, puder og lys.
  • Dekorer dine ovenlysvinduer med en flot energibesparende lyskæde. Lyset vil reflektere sig i vinduet og skabe en hyggelig atmosfære i rummet.
  • Undgå store og mørke udsmykninger i vinduet, da det lukker dagslyset ude.
  • Hæng i stedet skinnende uroer eller glaskugler i guld og sølv i vinduerne. De giver en smuk spejling af dagslyset og forhindrer ikke sollyset i at nå ind i rummet
jul_280x218.jpg Download foto i stor størrelse

Billedetekst: Vinduerne er et gennemgående element i hele boligen, så benyt dem i juleudsmykningen så hyggen spredes til hele hjemmet.

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Breeltevej 18
velux.dk

The Newsmarket
Du kan finde videoer af broadcastkvalitet fra VELUX Gruppen på The Newsmarket: www.thenewsmarket.com/Velux. Førstegangsbrugere af The NewsMarket kan registrere sig på sitet. Har du spørgsmål til brugen af The NewsMarket, e-mail venligst journalisthelp@thenewsmarket.com