Januar

Smukt dagslys og nye tendenser fra VELUX

Nye krav til æstetik og lys i hverdagen har fået VELUX til at tænke i nye baner. Derfor kendetegnes den nye gardinkollektion som lanceres den 1. februar af funktionelle og fleksible løsninger og friske farver.

Den hjælper dig at skabe behagelige og hyggelige rammer i hverdagen samtidig med, at den opmuntrer til at sætte et personligt præg på indretningen.

I mange hjem fungerer stuen eller alrummet som husets hjerte; det er her børnene spiller playstation, her familie og venner samles til middag, og her regningerne betales på den bærbare. Stuens mange funktioner stiller høje krav til fleksibel lysafskærmning, men kalder også på smukke og individuelle indretningsmuligheder. VELUX designere har derfor videreudviklet plisségardinet og givet serien nye farver og et mere elegant udseende.

- Store glaspartier, ovenlysvinduer og rum, som opfylder mange funktioner stiller krav om, at lysindfaldet kan varieres i forhold til det, man bruger rummet til. Det kalder på fleksible løsninger, som skaber lys af god kvalitet, uanset om man ønsker et blødere lys, skærme af for sollys og varme eller bare vil begrænse indsynet, siger Carsten Røjgaard, direktør for VELUX Danmark A/S.

Når familien bruger det samme rum til hygge, leg og arbejde er behovet for solafskærmning vidt forskelligt på forskellige tidspunkter og i forskellige dele af rummet. De nye manuelle plisségardiner er tilpasset den moderne livsstil og kan placeres helt frit i vinduet. Det er derfor muligt at afskærme for solen, hvor der er brug for det og lade resten af rummet bade i behageligt sollys. Samtidig er ophængningen elegant og fri for kanter, ledninger og synlige snore, hvilket også beskytter mod små, nysgerrige pilfingre.

- Vi ved i dag, at lys og især dagslys har stor indflydelse på vores sundhed, trivsel og indlæringsevne. Med de nye designs har vi fokuseret på at udnytte dagslysets positive kvaliteter optimalt. Vi har gennemgået samtlige produktkategorier og har bl.a. taget nye, tættere duge i brug og har f.eks. tilføjet flere hvide og færre mønstre, men også mørkere farver, som går godt i spænd med tidens indretningstendenser, siger Carsten Røjgaard.

Den opdaterede kollektion, der bringer 80 nye produkter på markedet, har nu et mere tidssvarende sortiment med nye tekniske finesser og brugerhensyn, der både tager højde for æstetik og funktionalitet. De deciderede børnemønstre er udgået og er blevet erstattet af friske farver, som børnene ikke vokser fra så hurtigt, og som også passer til godt til teenageværelset.

Plisségardinernes lette, tynde stof er blevet suppleret med en løsning med dobbelt stof for en kraftigere lysdæmpning. Endelig fås plisségardinerne også i en kombinationsvariant, der kan bruges sammen med et andet gardin som f.eks. et mørklægningsgardin, så man i én elegant løsning får flere funktioner. Det funktionelle monteringssystem Pick&Click® er der dog ikke ændret ved, så du monterer stadig de nye gardiner i en håndevending.

Få meget mere at vide
På VELUX hjemmeside www.velux.dk og på www.veluxshop.dk kan man læse mere om de forskellige former for ovenlysvinduer og afskærmnings- og gardinløsninger.

Om VELUX
VELUX skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX, der har produktionsselskaber i 10 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, er globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 9.000 medarbejdere, heraf ca. 3.000 i Danmark. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S. VKR Holding A/S er et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.

Published: 22.1.2008

For mere information kontakt venligst:
Carsten Røjgaard, direktør
E-mail: VELUX-DK@VELUX.com
www.VELUX.dk

Afskærmning De nye fleksible plisségardiner er hverken fastgjort i top eller bund. Man kan derfor nøjes med at afskærme for solen, hvor der er brug for det og derved undgå at gå på kompromis med det indstrømmende dagslys. Det bløde lys og den fleksible afskærmning skaber derved gode forudsætninger for et behageligt indeklima hvor leg, afkobling, samvær eller arbejde er en del af din hverdag.

Download stor format