Juli

Slip af med insekterne inden døre

Den danske sommer er pragtfuld og skal nydes i fulde drag, men med sommeren følger også hedebølge og høje temperaturer i soveværelset samt små ubudne gæster som myg og insekter.

Vi kender det alle sammen, den svirrende lyd af en myg, der er kommet ind i soveværelset, også selv om vi først har åbnet vinduet efter, at vi har slukket lyset. Desværre er der ikke så meget at gøre andet end at stå op igen og finde den ubudne gæst. Om sommeren er det dejligt at have vinduerne åbne, men sol, varme og insekter kan blive en plage, hvis ikke man har gjort sin bolig klar til de varme måneder.

VELUX har udviklet en række løsninger, der kan justere lysindfaldet og temperaturen i boligen, hvilket samtidig reducerer energiforbruget og udgifterne. Således er det på en hurtig og effektiv måde muligt at skabe en naturlig balance i boligen, der giver de bedste forudsætninger blandt andet for din søvn. Ved at montere et mørklægningsgardin, kan man fx holde lyset fuldstændig ude af børnenes soveværelser, eller man kan skærme af for lyset, hvis man midt på dagen gerne vil se en god film i fjernsynet.

I kombination med mørklægning er det rart også at kunne regulere varmen i soveværelset. Dette gøres ved at montere en markise eller en rulleskodde på ydersiden af vinduerne.  Disse forhindrer varmen i at komme ind i rummet og kan også bruges, når vinduerne er åbne. Med direkte adgang til soveværelset gennem de åbenstående vinduer mangler man nu kun et insektnet på indersiden af vinduet - så er man sikret mod både varme og ubudne gæster.

– Insektnettet er den sidste finish og et af vores mest populære sommerprodukter, fordi det på en nem og hurtig måde kan befri os fra ubudne gæster inden døre. Selv en enlig myg eller en summende flue i soveværelset kan være rigtig irriterende, og det er så ærgerligt at skulle holde vinduerne lukkede, når vejret endelig er til at lade dem stå åbne, siger Jesper Salskov Jensen, administrerende direktør for VELUX Danmark.

Så nemt er det
Det behøver slet ikke at være så besværligt at sikre sin bolig imod ubudne gæster. VELUX har skabt en stærk netdug i transparent materiale, der monteres langs vindueskanten, og spærrer vejen for selv de mindste insekter. Fordi nettets materiale er silketyndt og finmasket, strømmer lyset og den friske luft udefra helt uhindret ind i rummet, og man behøver derfor ikke at gå på nogen former for kompromis.

Nettet sættes fast på lysningens indervæg, så vinduet kan forblive åbent, selvom nettet er i brug. Sideskinner og en gummitætningsliste i bunden sikrer, at nettet slutter helt tæt på alle fire sider. Når nettet ikke er i brug skjules det i et elegant magasin, og det betjenes let ved hjælp af et friktionsløst skinnesystem.

Man finder insektnettet og andre former for afskærmningsløsninger fra VELUX i byggemarkeder, gardinbutikker og hos tømmerhandlere over hele landet. På www.VELUXshop.dk kan man se og købe hele udvalget og læse mere om de mange muligheder. Læs fx om mørklægningsgardiner, markiser og rulleskodder, der gør sommerlivet med ovenlysvinduer til både en lys og behagelig fornøjelse.

Kontaktperson:
www.velux.dk

Om VELUX

VELUX skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, er globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.500 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S. VKR Holding A/S er et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.

Et insektnet stopper effektivt sommerens kryb og kravl, som ellers nemt finder vej fra taget og ind i boligen, når vinduerne er åbne. Her bliver nettet rullet ned for at sikre et måltid inden døre uden ubudne gæster.

Download foto i stort format