Ovenlysløsninger sikrer lyden af stilhed

Det danske efterår indbyder som altid til hyggeligt samvær inden døre med familie og venner

- for når efterårsregnen rammer ruderne, så får det mange til at fordybe sig i gode bøger, og til at nyde film og brætspil i hjemmets trygge rammer. Men er din bolig placeret nær trafikerede vejkryds, eller er du bare træt af lyden fra efterårets regn og hagl, så kan lydisolerende VELUX ovenlysløsninger hjælpe med at sikre et hjem uden den uønskede støj.

Udefrakommende støj kan virke forstyrrende på trivslen i mange danske hjem. Og selv om det kan være hyggeligt at høre regn og hagl tromme på boligens vinduer, så kan lyden hurtigt virke forstyrrende, og især om natten kan støjen ødelægge den gode nattesøvn. Problemet med støj fra trafik og vejr kan nemt afhjælpes med en af de mange lydisolerende VELUX ovenlysløsninger, der har en støjdæmpende effekt.

- Vi tilbyder et bredt sortiment af ovenlysløsninger med lydisolerende effekt. Eksempelvis kan man vælge at udskifte boligens ovenlysvinduer med nye ovenlysvinduer med lydisolerende lavenergiruder, der både reducerer støj og forbedrer boligens isolering og energieffektivitet. Alternativt kan man vælge at få monteret en rulleskodde på de eksisterende ovenlysvinduer, der reducerer udefrakommende støj væsentligt, og som forbedrer isoleringsevnen mod kulde med op til 21 procent, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

De udvendige VELUX rulleskodder passer perfekt til ethvert klima og enhver årstid, og de er nemme at montere på boligens eksisterende ovenlysvinduer. Og rulleskodderne har flere gavnlige effekter på boligens indeklima hele året, da de yder maksimal beskyttelse mod både støj, varme og lys.

Garanti for gennemtestede kvalitetsprodukter
VELUX Gruppen har høje krav til kvaliteten, og de mange ovenlysprodukter gennemgår derfor en omfattende række af tests, der bygger på års erfaring med dagslysløsninger. Testprocedurerne omfatter afprøvning af vind- og vandtæthed i vindtunnel, mekaniske egenskaber, holdbarhed, U-værdi, lydisolering og visuel kontrol af udseendet. Så når man vælger en VELUX ovenlysløsning, er der altid garanti for kvalitet.

- Kvalitet, udvikling og forbedring er nøgleord i VELUX Gruppen, og det gør sig ikke mindst gældende i vores testafdeling. Afdelingen udsætter løbende ovenlysløsningerne for forskellige afprøvninger, der sikrer, at de altid lever op til VELUX kvalitetsbetegnelse. Der er flere grunde til de omfattende tests, og en af dem er, at vi ønsker at være med til at forbedre tilværelsen for mennesker ved hjælp af dagslys og frisk luft – og det, tror vi på, skal ske i gennem fremtidssikrede kvalitetsløsninger, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

Med lydisolerende VELUX ovenlysløsninger kan du nyde det mørke og regnfulde efterår sammen med familie og venner, uden at den hjemlige hygge forstyrres af udefrakommende støj.

Download i høj opløsning

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com

Pressemateriale på VELUX Media Centre
Se og download vores nyhedsvideoer, fotos og pressemateriale på VELUX Media Centre på press.velux.com. Klik her for at modtage VELUX Nyheder.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Breeltevej 18
velux.dk og veluxshop.dk