Oplev The Cube by VELUX® på London Design Festival og digitalt

Ny dansk kunstinstallation skaber ro i sindet

Oversigt

Under London Design Festival opfører VELUX® i samarbejde med Henning Larsen Architects den kunstneriske installation The Cube by VELUX®. 'The Cube' fungerer som et særligt frirum, hvor de besøgende kan koble fra og få en sanselig oplevelse. Og befinder man sig ikke i London, vil det også være muligt at opleve The Cube by VELUX® hjemmefra gennem den digitale version på www.veluxcube.co.uk.

London Design Festival løber af stablen fra d. 18.til d. 26. september og vil i denne periode være hjemsted for 'The Cube by VELUX®'.

'The Cube er designet som en stor mageløs kubeformet bygning - et fristed, hvor besøgende kan trække stikket, slappe af og lade kombinationen af dagslys, lyde og frisk luft skabe ro i sindet.

Den unikke installation, der er designet af Henning Larsen Architects og bragt til live af FormRoom, vil indeholde en mosaik af ovenlysvinduer og afspille et skræddersyet soundtrack kreeret af den danske producer og musiker Kasper Bjørke. Bang & Olufsen vil frembringe lyden og forstærke Kasper Bjørkes æteriske lyde, der i samspil med ovenlysvinduerne skal skabe forbindelse med naturen for de besøgende under den ikoniske årlige designbegivenhed.

For de nysgerrige, der ikke har mulighed for at udforske installationen under London Design Festival, er der også mulighed for at opleve The Cube by Velux® hjemmefra gennem den digitale version, som findes på www.veluxcube.co.uk.

Alle interesserede er desuden velkomne til at deltage i en virtuel åndedrætssession via Instagram på @VELUX lørdag den 18. september klokken 09:00.

The Cube by VELUX® er placeret på Observation point ved South Bank i London.

I 80 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget for mennesker over hele verden. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og moduler til både skrå og flade tage, gardiner og solafskærmning, rulleskodder og smart home-produkter. Vores produkter bidrager til et sundt og bæredygtigt indeklima ifm. arbejde og uddannelse, fritid og fornøjelse. VELUX Gruppen arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 11.500 medarbejdere. VELUX Gruppen ejes af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. I 2020 omsatte VKR Holding for 22.6 mia. kr. og THE VELUX FOUNDATIONS donerede 1 mia. kr. til forskning, miljø, sociale og kulturelle formål i ind- og udland.

Find mere information på velux.com.