Produktnyhed: Nyt elegant fladtagsvindue med buet glas

Oversigt

VELUX fladtagsvindue med buet glas er den optimale ovenlysløsning til det flade tag. Det buede glas sikrer automatisk afløb af regnvand, mens det elegante design bevirker, at vinduet er lige så flot at se på som at se ud af.

VELUX Danmark har netop lanceret et fladtagsvindue, der kombinerer funktionalitet og kvalitet med et æstetisk udtryk, der vil appellere til designbevidste boligejere. Det innovative design med 6 mm hærdet glas på toppen, der går i en bue hen over taget, giver et uforstyrret udkig mod himlen og optimal adgang for dagslyset i boligen.

Kan monteres i tag uden hældning
Det buede glas sørger for, at regnvand løber uhindret af ruden. Det betyder, at fladtagsvinduet kan monteres fra 15 og helt ned i 0 grader, hvor andre fladtagsvinduer med plant glas typisk kræver en hældning i taget for, at vandet ikke lægger sig ovenpå ruden.

Vi har glædet os til at lancere vores nye fladtagsvindue på det danske marked. Den buede glasløsning er ganske enkelt revolutionerende indenfor kategorien af fladtagsprodukter, og vi har af samme grund mærket en stor forhåndsinteresse. Jeg føler mig overbevist om, at vinduets stilrene udtryk vil falde i mange boligejeres smag,
siger Mick Schou Rasmussen, direktør i VELUX Danmark.

Fladtagsvinduet med buet glas anbefales især til boligejere, når vinduet vil være synligt udefra, og den smukke, buede glasløsning kommer til sin ret.

Optimal isoleringsevne og støjdæmpende egenskaber
VELUX fladtagsvindue med buet glas fås i otte forskellige størrelser og består af en energieffektiv dobbeltlagsrude i kombination med det 6 mm tykke, hærdede glas. Lavenergiruden og den ekstra isolerede PVC-karm resulterer i en positiv energibalance, og produktet opfylder Bygningsreglement 2020-kravene allerede i dag. Samtidig forener konstruktionen en optimal isoleringsevne med ekstra støjdæmpende egenskaber, som er praktisk, når nedbør i form af regn og hagl rammer vinduet.

Luk op for komforten
Det nye fladtagsvindue leveres med både fast og elektrisk oplukkelig karm. Sidstnævnte løsning er ideel, idet boligejeren ikke blot får glæde af den øgede mængde dagslys, men også får muligheden at lufte ud og lade vinduet bidrage til det sunde indeklima. Det kunne være i køkkenet, hvor gener fra eksempelvis stegeos nemt afhjælpes. Det er desuden muligt at øge komforten yderligere ved at montere indvendig, elektrisk plisségardin, solcelledrevet/elektrisk mørklæggende energigardin eller udvendig solcelledrevet markise. På varme sommerdage holdes temperaturen behagelig, da den udvendige markise reducerer varmen med op til 76 procent.

Se det nye VELUX fladtagsvindue med buet glas:

download
VELUX fladtagsvindue med buet glas

VELUX fladtagsvindue med buet glas koster fra 4.575 kr. inkl. moms.

Læs mere og se de tekniske specifikationer her.
Få et overblik over VELUX Danmarks øvrige fladtagsprodukter her.

Om VELUX Danmark

Vi sælger og markedsfører VELUX produkter i Danmark og på de nordatlantiske markeder. Alle produkter forhandles hovedsageligt igennem tømmerhandlere, byggemarkeder, samt gardin- og farvehandlere. VELUX Danmark A/S er et selvstændigt aktieselskab under VELUX Gruppen og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 9.500 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.