Mørklægning i den lyse sommertid

Endelig har solen og lyset erstattet vinterens kulde og mørke. Men selvom vi har længtes efter varmen, kan den skarpe sol og de korte, lyse nætter hurtigt blive en udfordring for både store og små.

VELUX mørklægningsløsninger giver dig effektiv dagslyskontrol, hvor og hvornår du ønsker det.

Afbrudt søvn og forstyrrende refleksioner på din tv- eller computerskærm er genkendelige irritationsmomenter, når lyset trænger sig ind i vores boliger. Som eksperter inden for dagslys og indeklima tilbyder VELUX Danmark forskellige mørklægningssystemer til ovenlysvinduer specielt designet til at give fuldstændig eller delvis mørklægning i din bolig.

Når solen står højt på himlen og lyset er ekstra skarpt, kan det være svært at finde en behagelig balance mellem for meget og for lidt lys – både i hjemmet og på kontoret. Løsningen er et VELUX energigardin, som er et elegant og fleksibelt plisségardin, der imødekommer mange forskellige afskærmningsbehov uden at gå på kompromis med designet.

Som navnet indikerer, er det et energieffektivt gardin, der forbedrer vinduets isoleringsevne med op til 34 %. Hemmeligheden ligger i luften mellem de to duge og det tynde lag af aluminium på dugenes bagsider, som skaber en effektiv varmeisolering, der kan reducere varmetabet i hjemmet og forbedrer indeklimaet betragteligt. Det tynde aluminiumslag har desuden en mørklægningseffekt, der gør gardinet særligt egnet til rum, hvor mørklægning eller afskærmning er uundværligt.

VELUX energigardin er hverken fæstnet i top eller bund eller har synlige snore, hvilket giver et elegant og svævende design. Gardinet kan således placeres præcis der, hvor man ønsker og på den måde styre, hvor i rummet, der skal være skygge, og hvor dagslyset skal bevares. Når man ser tv om dagen, vil gardinet kunne skærme af for genskin i skærmen uden at rummet mørklægges, og når man klæder om, kan det eksempelvis være praktisk at placere det i bunden af ovenlysvinduet, og på den måde kan man sikre sig lidt privatliv uden at lyset blokeres fuldstændigt.

Sort som natten
Om sommeren kan det også være nødvendigt med fuldstændig mørklægning af børne- og soveværelser, så man vågner frisk og veludhvilet næste morgen. VELUX Danmark tilbyder også et 100 % mørklægningsgardin, der skaber de perfekte betingelser for dyb og uforstyrret søvn hele året rundt. Det lystætte stof kører udstrakt mellem to sideskinner og mørklægger derfor rummet fuldstændigt.

Alle VELUX gardiner monteres nemt i løbet af få minutter takket være VELUX unikke Pick&Click system. Man finder VELUX afskærmingsløsninger i byggemarkeder, gardinbutikker og hos tømmerhandlere over hele landet. Eller på www.veluxshop.dk, hvor man kan se og købe hele udvalget og læse mere om funktioner og løsninger, bl.a. til sommertiden.

VELUX energigardiner holder på varmen om vinteren og afskærmer for solens skarpe stråler om sommeren. Samtidig forbedrer gardinet indeklimaet og energibalancen.

Download foto i høj opløsning

Breeltevej 18
velux.dk

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com.