Oktober

Mød VELUX Danmark på Building Green

Messe: Kom og oplev VELUX ovenlysmoduler med indbyggede solceller og bæredygtig ventilation med varmegenvinding.

Onsdag den 2. november og torsdag den 3. november åbnes dørene i Forum til ”Building Green – byggeriet i det bæredygtige rum”. Messen er den førende danske event inden for bæredygtige og energieffektive løsninger til byggeriet. VELUX Danmark er naturligvis repræsenteret.

Vi er optaget af at sætte dagsordenen for det bæredygtige byggeri. VELUX Gruppens ovenlysprodukter bidrager til sunde og energirigtige bygninger, som er behagelige at opholde sig i. Building Green er derfor en rigtig god anledning for os til at gå i dialog med byggeriets projekterende parter om vores innovative og bæredygtige løsninger,
siger Frank Thorbøll Larsen, salgschef i projektmarkedet, VELUX Danmark

Ovenlysmoduler med indbyggede solceller

På VELUX Danmarks stand kan man blandt andet få et indtryk af VELUX ovenlysmoduler med indbyggede monokrystallinske solceller. De innovative ovenlysmoduler har en 50 % transmittans og producerer el til gavn for bygningen og til støtte for energirammen.Desuden skaber solcellerne en æstetisk skyggeeffekt i bygningen (se billede) og reducerer samtidig solens varmeeffekt og risikoen for blænding.

Modulerne er monteret i det præmierede hotel- og konferencecenter Green Solution House i Rønne på Bornholm, men kan altså også studeres på Building Green.

Bæredygtig ventilation med varmegenvinding

En anden innovativ produktløsning, som fremvises på messen, er VELUX Smart Ventilation. I både nybyggerier og eksisterende bygninger er indeklimaet ofte et problem, der har helbredsmæssige og/eller sociale konsekvenser for beboerne.

VELUX Smart Ventilation er et nyt produkt, der medvirker til et forbedret indeklima. Det er en decentral ventilationsenhed, som udnytter og forstærker flowet gennem ventilationsklappen på VELUX ovenlysvinduer. Den friske luft udefra opvarmes ved at genvinde den varme udsugningsluft fra boligen uden trækgener. Dermed undgår man varmetab, kondens og en unødvendig høj varmeregning.

Indetemperaturen og ventilationsniveauet kan skræddersys i de rum, hvor den intelligente enhed er installeret. Det er en klar fordel i forhold til centrale ventilationsanlæg, hvis man fx foretrækker at sove i et værelse, som er køligere end opholdsrummene. Ligeledes slipper man for pladskrævende rørføring i boligen.

VELUX Smart Ventilation monteres i toppen af ovenlysvinduet udvendigt på taget. Indefra er produktet usynligt, og vinduet åbnes som normalt. Produktet kan eftermonteres på eksisterende VELUX ovenlysvinduer.

BUILDING GREEN – hvor og hvornår?

Onsdag d. 2. - torsdag d. 3. november 2016
Forum Copenhagen, Julius Thomsens Plads 1, Frederiksberg C

Mød VELUX Danmark på stand 45
Der er gratis adgang til Building Green, og du kan tilmelde dig her: www.buildinggreen.eu.

Foto: Adam Mørk

Vi sælger og markedsfører VELUX produkter i Danmark og på de nordatlantiske markeder. Alle produkter forhandles hovedsageligt igennem tømmerhandlere, byggemarkeder, samt gardin- og farvehandlere. VELUX Danmark A/S er et selvstændigt aktieselskab under VELUX Gruppen og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 9.500 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.