Januar

Kendt kunstner designer gardiner for VELUX Gruppen

Den internationale design-guru Karim Rashid har sammen med VELUX Gruppen kreeret en moderne og eksklusiv kollektion af mørklægningsgardiner.

Med den nye gardinkollektion får VELUX Gruppen tilført endnu et designprodukt til sortimentet af kvalitetsløsninger og tilbehør til ovenlysvinduer.

Dagslys er vigtigt for vores sundhed og velbefindende, men nogle gange kan det være nødvendigt at kontrollere dagslyset for at kunne sove eller arbejde. Den nye gardinkollektion designet af Karim Rashid, der regnes for en af nutidens mest innovative og visionære kunstnere, er udviklet med henblik på at give brugeren optimale forudsætninger for at kontrollere dagslyset.

Leg med lys og mørke

Karim Rashid er kendt for at søge og bruge lys i sit design, men for at skabe intime og rekreative områder i boligen, har det været vigtigt at supplere lys med mørke.

- VELUX Gruppen laver ovenlysvinduer af exceptionel kvalitet, så da de spurgte mig, om jeg ville lave en kollektion af mørklægningsgardiner, blev jeg med det samme optaget af at arbejde med lys versus mørke. Mørklægningsgardiner kan opretholde en sund soverytme og er derfor ideelle for soveværelser og andre rum, hvor fuldstændig kontrol over dagslyset er nødvendigt, siger Karim Rashid, der til daglig har base i New York.

Funktionelt og dekorativt

Karim Rashids kollektion af mørklægningsgardiner kan fås i fire unikke mønsterdesigns, hver i to forskellige farver. I kollektionen findes farver som pink, gul og metalliske nuancer. Designet er typisk Karim Rashid og kombinerer på yndefuld vis blomstermotiver med kantede figurer og grafik inspireret af den digitale teknologi. De grafiske mønstre i kollektionen er designet med øje for den designbevidste forbruger og kan matches med mange forskellige boligindretninger.

- Ovenlysvinduer giver boligen et sundt indeklima via en kombination af dagslys og frisk luft, så jeg blev inspireret til at lave vinduesløsninger, der supplerer den moderne bolig med en form for abstrakt kunst. Det har været vigtigt for mig at udvikle et produkt, der er funktionelt og dekorativt, der både kan supplere indretningen og fungere som et lille kunstværk i hjemmet, siger Karim Rashid.

Se eksempler på Karim Rashids design her:

VELUX gardinkollektion designet af Karim Rashid VELUX gardinkollektion designet af Karim Rashid

Download billede i større format Download billede i større format

Godt design til hverdagsbrug

Samarbejdet med Karim Rashid - en af verdens mest anerkendte og karismatiske design-personligheder – er med til at repræsentere en helt ny tilgang til design i VELUX Gruppen.

- Hvis man vil være innovativ, må man demonstrere vilje til at eksperimentere i designprocessen, og derfor valgte vi at samarbejde med Karim Rashid. Det er ret nyt for VELUX Gruppen at samarbejde med en så internationalt anerkendt designer. Vores produkter har hidtil været kendetegnet ved at være diskrete, men den nye kollektion tiltrækker opmærksomhed og tilfører noget helt nyt til udvalget af vinduesløsninger fra VELUX Gruppen, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

Produktinformation

VELUX gardinkollektionen designet af Karim Rashid kan både købes hos forhandlere af VELUX solafskærmning og bestilles direkte på www.velux.dk.

For mere information kontakt venligst:

Hjemmeside: www.velux.dk

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.400 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.