August

Intelligent fugl fløjter indeklimaet friskere

Gå vinteren i møde med sunde udluftningsvaner

Oversigt

Vi tilbringer i dag 90% af vores liv indendørs. Men indelukkede rum og dårlig luft gør hverken noget godt for vores helbred eller for herlighedsværdien i hjemmet. AirBird®, der er udviklet af danske Leapcraft i samarbejde med VELUX og GXN, er en intelligent luftkvalitetssensor. Fuglen overvåger indeklimaet i hjemmet og sørger for sunde udluftningsrutiner, som i sidste ende sikrer den gode velvære i boligen.

Der skal udluftning til - og allerhelst gerne 3. gange dagligt med en god omgang gennemtræk - hvis vi ønsker et godt indeklima i hjemmet. Men det kan være svært at huske de gode udluftningsrutiner i en travl hverdag.

AirBird® er en luftkvalitetssensor, der hjælper med at overvåge indeklimaet i hjemmet året rundt og sikre nogle sundere udluftningsvaner. Den lille intelligente og dekorative fugl, der er udviklet af Leapcraft i samarbejde med VELUX og GXN, undersøger løbende luftkvaliteten ved at måle CO2, temperatur og fugtighed. Bliver luftkvaliteten for dårlig, signaler AirBird® med fuglesang og lys, at der er behov for udluftning.

Frisk luft giver ny energi til krop og bolig

Ved at åbne vinduer og døre, skaber du en naturlig luftstrøm, der effektivt bidrager til at skabe et sundere indeklima. Frisk luft er er den bedste måde at etablere et sundt indeklima, som er vigtigt for vores helbred og vores velvære. Frisk luft giver os og hjemmet ny energi, og gør os i bedre humør og hjælper os med at tænke klart. Vi ved, at både kost og motion har stor indflydelse på vores generelle sundhed, men et dårligt indeklima er forsat en usynlig fjende i mange danske hjem, og et dårligt indeklima påvirker vores helbred negativt.

Når vores krop gennem længere tid udsættes for høje niveauer af CO2 og dårlig luft bliver vi trætte og uoplagte og oplever begrænset koncentrationsevne. AirBird® sensorer kontrollerer luftkvaliteten i rummet i realtid, og informerer løbende om indeklimaet med stor nøjagtighed via automatiske kalibreringsalgoritmer.

Fuglefløjt og sunde udluftningsvaner

Leapcraft, VELUX Group og GXN har i partnerskab udviklet og designet AirBird® med det formål at sikre det bedre indeklima i hjem verden over gennem sunde udluftningsvaner.

AirBird® kan købes for sig selv eller sammen med flere produkter, der gennem en hub og wifi er forbundet til en app, hvor man i realtid kan se kvaliteten af luften på de tre faktorer. Med farverne rød, gul og grøn hjælpes man via app'en til at få gode udluftningsvaner.

Forhandlerinfo

AirBird® fås i gul, hvid og sølv.

Forhandles på getairbird.dk: https://getairbird.com/da

Vejl udsalgspris: 1.288,00 kr.

Find mere information om AirBird® her.

I 80 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget for mennesker over hele verdenen. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og moduler til både skrå og flade tage, gardiner og solafskærmning, rulleskodder og smart home-produkter. Vores produkter bidrager til et sundt og bæredygtigt indeklima ifm. arbejde og uddannelse, fritid og fornøjelse. VELUX Gruppen arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 11.500 medarbejdere. VELUX Gruppen ejes af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. I 2020 omsatte VKR Holding for 22.6 mia. kr. og THE VELUX FOUNDATIONS donerede 1 mia. kr. til forskning, miljø, sociale og kulturelle formål i ind- og udland.

Find mere information på velux.com.

*https://www.statista.com/statistics/330695/number-of-smartphone-users-worldwide/