Februar

INTEGRA - Lyse idéer til dit hus

Dagslys i hjemmet står højt på mange boligejeres ønskeliste.  VELUX inspirationskampagne ”Lyse idéer med INTEGRA” viser, hvordan ovenlys og intelligente løsninger skaber øget komfort og bedre indeklima.

Som led i kampagnen introduceres også en garanti, der lader kunder prøve varen gratis i 100 dage.

Dagslys og trivsel er tæt forbundet, og en bolig badet i dagslys står højt på mange husejeres ønskeliste. Kun en begrænset mængde dagslys når ind gennem traditionelle facadevinduer. Derfor kan det være en god idé, at lukke ekstra lys ind fra oven. For mindre rum som badeværelser og gange kan ovenlys få rummet at føles større, og med et behageligt, blødt dagslys i de større opholdsrum opnår man ofte øget velvære samtidig med at man nedsætter forbruget af kunstigt lys.

Der er fordele ved at invitere det naturlige dagslys ind. For at illustrere mulighederne i forskellige typer af huse har VELUX netop iværksat kampagnen ”Lyse idéer med INTEGRA”. Med højtsiddende vinduer i fx 1-planshuset, er det elektriske vindue INTEGRA med fjernbetjening i høj grad en praktisk løsning, som også giver mulighed for automatisk lysdæmpning, karmbelysning og automatisk lukning, når den første regndråbe falder. Som noget nyt kan INTEGRA nu kommunikere trådløst med de andre INTEGRA-vinduer via det indbyggede io-homecontrol®-system – og alt sammen kan styres via en elegant, lille fjernkontrol.

- Udover at tilbyde bedre komfort i hjemmet, sikrer det intelligente system også et optimalt indeklima, takket være muligheden for at programmere systemet. Man kan fx indstille INTEGRA til at lufte ud i soveværelser og badeværelser hver morgen, eller få ventilationen i køkkenet til at lukke efter et kvarter, mens man selv slapper af i sofaen. En af de største fordele med programmeringen er at systemet kan arbejde, når man ikke er hjemme. Man kan med andre ord komme hjem til et friskt køkken eller en kølig stue, selv på en varm sommerdag, siger Carsten Røjgaard, direktør for VELUX Danmark A/S.

VELUX er overbeviste om, at det intelligente ovenlysvindue INTEGRA vil falde i husejernes smag og introducerer nu en 100-dages komfortgaranti. Skulle man, mod forventning, ikke være tilfreds med de programmerbare muligheder, fjernbetjente gardiner eller muligheden for at kunne se status på alle vinduer med én fjernbetjening, tilbyder VELUX at nedgradere vinduet til et manuelt ovenlysvindue og refundere prisdifferencen

- Komfortgarantien er et led i vores kampagne ”Lyse idéer med INTEGRA”, som sætter fokus på mulighederne med ovenlys i både etplanshuse og huse med udnyttet tagetage. Vi vil gerne give vores kunder mulighed for at opleve den forbedrede komfort i hverdagen. Har de først prøvet løsningen, er jeg overbevist om, at de synes, de ekstra penge for den intelligente løsning er godt givet ud i forhold til de manuelle ovenlysvinduer, siger Carsten Røjgaard.

INTEGRA har al elektronik, motor og styring elegant og diskret indbygget. Derfor skal det ikke forbindes med kabler og kan monteres uden hjælp fra en elektriker. Desuden er vinduet forberedt, så tilbehør som fx rulleskodder, plissegardiner, karmbelysning osv. også kan fjernstyres. Køber man andet udstyr på et senere tidspunkt, opdateres kontrolsystemet automatisk, og den nye funktion er klar til brug med det samme.

Få meget mere at vide
På VELUX hjemmeside www.velux.dk kan man læse mere om INTEGRA og de forskellige muligheder for ovenlys i dit hus. Her kan man også deltage i konkurrencen om en komplet INTEGRA ovenlysløsning til en værdi af 25.000,-.

Om VELUX
VELUX skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX, der har produktionsselskaber i 10 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, er globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 9.000 medarbejdere, heraf ca. 3.000 i Danmark. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S. VKR Holding A/S er et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.

Published: 07.02.2008

For mere information kontakt venligst:
Carsten Røjgaard, direktør
E-mail: VELUX-DK@VELUX.com
www.velux.dk

Integra Det intelligente ovenlysvindue INTEGRA gør det nemt at styre udluftning og lysindfald. Men trådløse fjernbetjening kan du nemt lukke morgensolen ind eller indstille alle ovenlysvinduer til at lukke før du går hjemmefra.

Download stor format