Gør dit hjem parat til den kolde vinter

Vinterhalvåret er koldt og stiller store krav til vores boligers isolering. VELUX energigardiner kan reducere energiforbruget og på samme tid gøre dit hjem mere komfortabelt, når temperaturen falder.

​Den korrekte brug af energigardinerne udnytter solens energi uden at gå på kompromis med indeklimaet.

Boligens isolering bliver udfordret i de kolde vintermåneder, hvor vi vil holde varmen indenfor, selvom temperaturen udenfor falder. Nyere vinduer har en god isoleringsevne, men når varmen inden døre møder den lidt koldere luft tæt på et vindues indvendige side, så kan man opleve kuldenedfald, der føles som træk, selvom vinduet er hermetisk lukket.

VELUX energigardiner kan udover at forbedre ovenlysvinduets isoleringsevne med op til 34%, samtidig afhjælpe kuldenedfald. Desuden sikrer de et sundere og mere komfortabelt indeklima. Men det er også et spørgsmål om ventilation og dagslys, når den ideelle komfort skal skabes indenfor.

- Et godt indeklima med store mængder dagslys og frisk luft udefra er nøglen til at skabe en sund bolig i balance. Når man indbygger ovenlysvinduer, er det vigtigt at placere dem på de steder, der vil sikre den rette mængde af sollys og ventilation inden døre og på samme tid montere gardiner, der kan bidrage positivt til boligens overordnede energiprofil, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

En sund bolig i den kolde vinter
VELUX energigardiner er designet med det formål at minimere boligens energiforbrug ved effektivt at reducere varmetabet og oplevelsen af kuldenedfald gennem vinduet. Gardinet har et elegant look og ligner et almindeligt plisségardin, men har med sin dobbelte plissédug en imponerende isoleringsevne. Luften mellem de to duge og det tynde lag af aluminium på dugenes indersider skaber en effektiv varmeisolering, der kan reducere varmetabet i hjemmet og forbedre indeklimaet betragteligt.

- Mange boligejere med ovenlysvinduer er godt klar over de overophedningsproblemer, der kan opstå om sommeren. Men få ved, at gardiner kan bidrage til en optimal udnyttelse af solen som en naturlig energikilde og på samme tid forbedre indeklimaet. Moderne ovenlysvinduer er i forvejen godt isolerende, men indendørs energigardiner kan forbedre varmeisoleringen yderligere og på den måde reducere behovet for opvarmning. VELUX energigardiner er i de kolde perioder energibesparende og fungerer i de varme perioder som afskærmning, hvis solen generer. De er derfor nyttige hele året, men er især økonomisk fordelagtige om vinteren, siger Jesper Salskov Jensen.

Forny din indretning

Energigardinet fra VELUX er hverken fæstnet i top eller bund eller har synlige snore, hvilket giver et elegant og svævende design. Gardinet monteres nemt på få minutter takket være VELUX unikke Pick&Click system. VELUX energigardin kan fås i ni forskellige farver, hvilket gør det nemt at friske hjemmet op i nye farver, der matcher resten af indretningen. Energigardinet kan bestilles på www.veluxshop.dk eller købes gennem de fleste gardinforretninger eller byggemarkeder.

For maksimal beskyttelse mod solens stråler kan energigardinet desuden kombineres med en udvendig markise eller en rulleskodde, der blokerer solens stråler, før de rammer ruden. På den måde kan man beskytte hjemmet mod overophedning om sommeren ved næsten at eliminere varmetilførslen. Kombinationen af produkter er samtidig den bedste måde at optimere vinduets energibalance på.

Den nye generation af gardiner, der er energieffektive, er en del af VELUX Gruppens ambition om at tage aktiv del i at udvikle fremtidens bæredygtige bygninger. VELUX energigardiner er en unik ny måde at udnytte luftens naturlige evne til at isolere og er således en bæredygtig løsning, der bidrager betydeligt til boligens og vinduets energibalance.

Mere information
På VELUX hjemmeside www.velux.dk kan man læse mere om sundt indeklima, frisk luft og forskellige muligheder for optimal og bæredygtig udnyttelse og dagslys og solvarme.

VELUX energigardin gør din bolig vinterklar. De er designet til at minimere boligens energiforbrug ved effektivt at reducere varmetabet og oplevelsen af kuldenedfald gennem vinduet. Gardinerne fås i forskellige farver, så man har mulighed for at give boligen et pift.

Download billede i større format

Kontaktperson:
Hjemmeside: www.velux.dk

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.