Giv dine vinduer en julegave

Julen nærmer sig, hvad end vi vil det eller ej. Og først når nisserne, koglerne, lyskæderne og adventsstagerne bliver hentet ned fra loftet, spreder julestemningen sig i de danske stuer.

Et godt tip er at inddrage hjemmets ovenlysvinduer, når boligen skal gøre juleklar. Nye gardiner i varme farver skaber julehygge og gør hjemmet mere personligt og indbydende. Med VELUX systemløsninger er det samtidigt nemt og enkelt.

Måden vi pynter på, signalerer hvem vi er. Det gælder også gardinvalget til ovenlysvinduerne. Både farvevalg og design siger noget om, hvad vi sætter pris på i højtiden, og det er en nem måde at give hjemmet lidt ekstra varme og julehygge i den mørke tid, hvor vi har mest brug for det.

Juleudsmykningen varierer fra familie til familie, men fælles er, at pynten er med til skabe den hyggelige julestemning i de danske hjem. De klassiske julefarver er hvid og rød, men man kan også vælge at tilføre et nordisk islæt med de mere grålige nuancer eller jordfarver, når man sætter sit personlige præg på pyntningen af hjemmet.

Det kimer snart til julefest
Hjemmets vinduespartier er noget af det første, vi lægger mærke til, når vi træder ind i et rum, og de har stor indflydelse på, hvordan boligen og dermed også juleudsmykningen tager sig ud. Det er derfor oplagt at bruge vinduespartierne til at sprede lidt stemning. Vinduets farver er med til at danne rammerne for, hvordan de hjemmeklippede julehjerter og julestjerner tager sig ud, når man ser sneen falde udenfor.

- Der findes et stort udvalg af gardinløsninger i mange farver og designs til
VELUX ovenlysløsninger, der kan støtte ethvert ønske om juleudtryk i boligen. Gardinerne er naturligvis dekorative og som altid funktionelle. Vores energigardiner kan f. eks øge vinduernes isoleringsevne med op til 34 procent, så julens budskab om varme og kærlighed er nemmere at finde, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

VELUX tilbyder et stort udvalg af gardiner i flere forskellige farver, der nemt kan installeres, og hurtigt gøre julen og de mørkere måneder lidt hyggeligere. VELUX ovenlysvinduer er nemlig udstyret med beslag, der letter monteringen, og ved hjælp af VELUX Pick&Click®-systemet kan installationen klares på under 10 minutter.

En nem og hyggelig måde at sprede ekstra julestemning i hjemmet på er ved at dekorere boligens ovenlysvinduer med gardiner i varme farver. Og som en ekstra julegave øger gardinerne samtidigt ovenlysvinduernes isoleringsevne, hvilket sikrer et varmt og behageligt indeklima, når julesneen daler.

Download i høj opløsning

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com.

The Newsmarket
Du kan finde videoer af broadcastkvalitet fra VELUX Gruppen på The Newsmarket: thenewsmarket.com/Velux
Førstegangsbrugere af The NewsMarket kan registrere sig på sitet. Har du spørgsmål til brugen af The NewsMarket, e-mail venligst journalisthelp@thenewsmarket.com

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Breeltevej 18
velux.dk og veluxshop.dk