Juli

Gå ikke glip af Tour de France

Solen er som bekendt en energivenlig kilde til opvarmning og godt humør og bliver normalt budt hjerteligt velkommen af langt de fleste danskere, men når temperaturen i rummet overstiger spændingen i dagens Tour-etape, er vi knap så gæstfri.

Når solen viser sig fra sit mere sommerlige hjørne, kan indendørsaktiviteter hurtigt forvandle sig til en varm og generende oplevelse. Dagens etape i Tour de France kan blive ødelagt af solens genskin i tv-skærmen og en overophedning af rummet. Bedre bliver det sjældent om natten, hvor dagens høje temperatur har omdannet soveværelset til et drivhus, og man ikke kan åbne vinduerne, fordi myggene står i kø til nattens festmåltid. Efter en kort og urolig nat vækkes børnene oven i købet også af den meget tidlige morgensol.

I VELUX har man i mange år udviklet løsninger, der udnytter solens bæredygtige varme og lys, men samtidigt effektivt skærmer mod solens bagende stråler og på den måde sikrer et behageligt indeklima. En løsning kan være at montere en udvendig markise, da den bremser de skarpe solstråler, inden de når ruden. På den måde kan varmen blive reduceret med op til 90 procent.

- Man kan sammenligne VELUX markiser med et sæt solbriller til boligens ovenlysvindue. Markisens netdug er gennemsigtig, så man vil stadig kunne følge med i, hvad ungerne laver i haven. Hjemmet vil fortsat blive fyldt af det gavnlige dagslys, fordi mere end 80 procent af selve lyset stadig trænger gennem markisens dug. Dermed kan danskerne nyde det gode vejr, uden at de bliver blændet eller får det alt for varmt, forklarer Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark.

En anden velkendt og enkel løsning er VELUX mørklægningsgardiner, der er beklædte med alu-minium på bagsiden og derfor isolerer vinduet mod både varme- og kuldepåvirkninger. I modsætning til VELUX markiser lukker mørklægningsgardinet 100 procent af for al lys.

- Når man mørklægger de rum, hvori familien skal sove, skaber man nogle rolige og behagelige rammer for en sund og lang nattesøvn for alle. Hvis man ønsker en større regulering af rumtemperaturen kan man med fordel kombinere den udvendige markise med det indvendige mørklægningsgardin. Begge løsninger er både økonomiske og energivenlige, og mørklægningsgardinet kan naturligvis tilpasses enhver bolig, hvad angår farver og mønstre, fortæller Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark.

Hader du også myg, der summer, når du skal sove?

Efter aftenens opdatering af dagens Tour-etape trænger man til en rolig nat i den lette brise fra det åbentstående vindue. Men der er visse plageånder, som hverken markiser eller mørklægningsgardiner kan bremse. Mange tror, at en hård vinter giver færre insekter om sommeren, men sådan forholder det sig desværre ikke. Frosten giver faktisk flere myg.

VELUX har udviklet et unikt insektnet til ovenlysvinduer, så man kan sove uforstyrret for åbne vinduer. VELUX insektnet kan kombineres med de mange andre indvendige afskærmningsløsninger, som gør livet og indeklimaet behageligt – året rundt.

Få meget mere at vide

På VELUX hjemmeside og på www.veluxshop.dk kan man læse mere om de forskellige solafskærmninger fra VELUX.

Få den optimale Tour de France-oplevelse i behagelige rammer med VELUX indvendige og udvendige solafskærmningsløsninger til ovenlysvinduer.

Download billede i større format

For mere information kontakt venligst:
Hjemmeside: www.velux.dk

Om VELUX

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.400 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.