Forbedring af luftkvaliteten i klasselokaler kan frigøre milliarder

Lige så dejlig solen kan være, når vi ikke har set den i lang tid, lige så generende kan den være, hvis man gerne vil sove eller se tv. Nu lancerer VELUX Gruppen et helt nyt og elektrisk energigardin, så du kan styre solen fra sengen.

Med det nye elektriske energigardin fra VELUX Gruppen er det blevet nemmere at styre, hvor meget dagslys, man får ind i sit soveværelse. Man kan helt enkelt køre gardinet op eller ned ved et tryk på den fjernbetjente kontrolenhed.

Ét gardin, flere funktioner
Energigardinet er dog mere end blot et gardin til dit ovenlysvindue. Det opfylder flere behov i ét og samme produkt. Det nye elektriske gardin har bl.a. en energimæssig fordel. Imellem to lag stof er der et aluminiumsmateriale, som forbedrer isoleringen med op til 34%, når gardinet er trukket ned. På den måde er gardinet med til at forbedre rummets indeklima, så man har det behageligt indenfor.

En anden fordel er mørklægningseffekten. Gardinet kan holde en stor del af dagslyset ude, når det er rullet helt ned, så man stadig kan få en god og uforstyrret nattesøvn om sommeren eller se tv uden at skulle gætte sig til, hvad der er på skærmen, fordi solen blænder.

Derudover kan man nu også rulle gardinerne ned på de ovenlysvinduer, der er uden for rækkevidde. Det gør man via kontrolenheden, som man selv vælger, om man vil have liggende ved siden af sig eller have hængende på væggen. Kontrolenheden følger med den nye generation elektriske ovenlysvinduer som standard, og den har en brugervenlig trykskærm, så den er meget nem at betjene. Det er derfor let at få gardinet, som sidder fast i toppen af ovenlysvinduet, til at køre lige så meget op eller ned, som man ønsker. Man kan f. eks. vælge ’god morgen’-indstillingen. Så kører gardinerne op om morgenen på det tidspunkt, som man har indstillet dem til, og man kan på den måde vågne stille og roligt.

”Med lanceringen af det elektriske energigardin har vi tilført vores effektive energigardin en ekstra dimension, nemlig komforten. Det betyder helt konkret, at man kan rulle gardinet helt eller delvist op og ned og selv bestemme, hvor meget dagslys man ønsker sig i rummet, selvom man ligger under dynen. Og det er uanset, om ovenlysvinduet sidder inden for rækkevidde eller øverst i kippen”, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

Det elektriske energigardin er seneste nyhed inden for det fjernbetjente VELUX INTEGRA® produktprogram. Læs mere om energigardinet på veluxshop.dk hvor du også kan købe gardinet eller finde nærmeste forhandler.

Download foto

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produkt-porteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.600 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com og veluxshop.dk.

The Newsmarket
Du kan finde videoer af broadcastkvalitet fra VELUX Gruppen på The Newsmarket: the-newsmarket.com/Velux
Førstegangsbrugere af The NewsMarket kan registrere sig på sitet. Har du spørgsmål til brugen af The NewsMarket, e-mail venligst journalisthelp@thenewsmarket.com

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Breeltevej 18
velux.dk