Få udsigt til en lysere bolig

Går du som husejer med boligrenoveringstanker, er der i disse dage også kontante grunde til samtidigt at overveje en dagslysrenovering. Ovenlysløsninger fra VELUX giver udsigt til himlen og et bedre lysindfald i boligen.

Og lige nu er der endda penge at spare, hvis du udskifter de gamle ovenlysvinduer med flere nye vinduer i en samlet dagslysrenovering.

De fleste danskere vil gerne have mere lys ind i boligen og udnytte solens naturlige lys- og energikilde. Dagslys har stor betydning for menneskers trivsel, og ved at lukke mere naturligt lys ind i boligen skaber man også en mere indbydende bolig og et bedre sted at opholde sig. En rapport fra Statens Byggeforskningsinstitut (SBi) viser, at ovenlysvinduer lukker mere end dobbelt så meget dagslys ind i boligen, som almindelige vertikalt placerede vinduer.

Uanset om du overvejer at udskifte de gamle ovenlysvinduer med de nyeste og mest energirigtige modeller eller måske skal i gang med et større ombygningsprojekt, der involverer en udskiftning af taget, så er det en god idé samtidigt at overveje en dagslysrenovering.

- En ombygning af boligen er en stor beslutning, og det gælder derfor om at tænke alle muligheder ind i byggeprojektet. Står man alligevel overfor en renovering, er det økonomisk fornuftigt at tænke i en daglysrenovering med nye ovenlysvinduer samtidig. Det er nemlig billigere, når håndværkerne alligevel er i gang med taget. Lige nu tilbyder vi endda en klækkelig rabat på enten vinduer eller afskærmningsprodukter, når kunderne udskifter de eksisterende ovenlysvinduer med et eller flere nye, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S.

Mange ovenlysvinduer er monteret i en tid, hvor der ikke blev talt om indeklima og bæredygtighed, og en del ældre ovenlysvinduer lever derfor ikke op til moderne standarder. Har du et eksisterende ovenlysvindue af ældre dato kan der være fornuft i at udskifte det med et nyt. Hvis udskiftningen af de eksisterende ovenlysvinduer suppleres med et eller flere ekstra ovenlysvinduer, så giver VELUX frem til den 30. november 2010 20 procent rabat på vinduerne.

Der er også kontante fordele i at udskifte de eksisterende ovenlysvinduer i forholdet én til én eller tilsvarende at etablere ovenlys for første gang. Udskifter du dine gamle ovenlysvinduer nu, er der gode rabatter at hente på VELUX markiser til dine nye ovenlysvinduer, så varmen kan holdes effektivt ude på varme sommerdage.

- VELUX ovenlysvinduer er produceret med fokus på bæredygtighed og energieffektivitet. Vil man opgradere sine nuværende ovenlysvinduer i forholdet én til én og integrere en mere bæredygtig løsning, vil vi gerne belønne kunden med 50 procent rabat på markiser. Det samme tilbud gælder, hvis man etablerer ovenlysvinduer for første gang, siger Jesper Salskov Jensen.

Ovenlysvinduer fra VELUX kan desuden give besparelser på varme- og elregningen. Den øgede mængde dagslys fra ovenlysvinduer mindsker behovet for at bruge elektrisk lys i boligen, og med varmen fra solen undgår man som boligejer at skrue unødigt meget op for varmen og dermed energiforbruget. Og med den rette afskærmningsløsning kan man forbedre vinduets isoleringsevne og gøre ovenlysvinduet endnu mere funktionelt.

Læs mere og klik dig til gode rabatter på www.velux.dk.

Med fire fag ovenlysvinduer i soveværelset kan man få hele udsigten med og meget mere lys ind i rummet.

Download billede i større format

For mere information kontakt venligst:
Hjemmeside: www.velux.dk

Om VELUX
VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.400 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com.