Januar

EU Kommissionen frikender VELUX

EU Kommissionen har afsluttet sin undersøgelse af VELUX Gruppen og ikke konstateret overtrædelse af konkurrencelovgivningen.

VELUX har under hele undersøgelsen, som omfattede inspektion på en række lokationer i VELUX Gruppen og forhandlere den 30. september til den 2. oktober 2008, samarbejdet med Kommissionen i overensstemmelse med vores mangeårige politik om altid at samarbejde med konkurrencemyndighederne.

VELUX Gruppen har i mere end ti år gjort sig store bestræbelser på at overholde konkurrencelovgivningen. VELUX har indført og overholder et omfattende "compliance" program, som er udviklet i samarbejde med respekterede og erfarne eksperter på området.

"VELUX Gruppen støtter fri konkurrence og sætter pris på det arbejde, som konkurrencemyndighederne udfører. Vi bestræber os på åbent at besvare alle henvendelser fra konkurrencemyndighederne. Det er vores faste overbevisning, at VELUX Gruppen efterlever gældende konkurrencelovgivning, og vi er naturligvis meget glade for resultatet af denne undersøgelse," udtaler VELUX adm. direktør Jørgen Tang-Jensen.

Henvendelser bedes rettet til Lone Ellersgaard på telefon +45 45 16 48 18 eller email: press@VELUX.com

Om VELUX
VELUX skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX, der har produktionsselskaber i 10 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, er globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget mere end 10.000 medarbejdere, heraf ca. 3.000 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S. VKR Holding A/S er et fonds- og familieejet aktieselskab.
Du kan læse mere på www.velux.com.