Er din bolig klar til en dagslysrenovering

Lillian Andersens gamle ovenlysvinduer var utætte og slidte. Derfor fik Lillian anbefalet en tømrermester med speciale i dagslys af VELUX Danmark, som rådgav og hjalp hende med nye og bedre ovenlysløsninger.

På otte timer fik Lillian ikke bare nye vinduer – hun fik mere dagslys, luft og liv ind i boligen.
Det kan være svært at se skoven for bare træer, når man skal forny sin bolig. Uanset om boligen trænger til en udskiftning af gamle ovenlysvinduer eller om, der skal bygges helt om.

Lillian Andersen havde egentlig bare tænkt, at hendes gamle ovenlysvinduer skulle udskiftes til nye i samme størrelse. Men Lillian kom på andre tanker, da hun blev vejledt af en tømrermester, der er uddannet på VELUX dagslyskursus.

- Efter rådgivning fra tømrermesteren, som har været på VELUX dagslyskursus, blev vi inspireret til at udskifte vores ovenlysvinduer til en bredere ovenlysmodel. Det gjorde vi, og nu er jeg flere gange gået ud i køkkenet efter renoveringen, fordi jeg troede, at jeg havde glemt at slukke for lyset. Men det er bare det ekstra dagslys, der nu stråler ind ad vinduerne, som oplyser rummet meget mere end før. Det er utroligt, at det kan gøre så stor en forskel at få et lidt større ovenlysvindue i”, fortæller Lillian Andersen fra Odense.

Stærkt samarbejde sikrer kvalitet
Efter 35 års erfaring med montering af VELUX løsninger tog tømrermester Bo Schrøder på VELUX dagslyskursus for at udvide sine kompetencer i forhold til dagslys, energiforhold og indeklima.

- Dagslyskurset hos VELUX Danmark har givet mig mere viden om, hvad ovenlysprodukterne egentligt kan. Før installerede jeg dem jo bare. Nu kan jeg se nogle alternative løsninger hos kunderne, som jeg ikke kunne før. Derfor er nu jeg meget bedre klædt på til at rådgive kunderne til den bedst mulige løsning, siger Bo Schrøder, ejer af LN Tømrer og Snedkermester.

Bo Schrøder stod for renoveringen hos Lillian Andersen og glæder sig til flere rådgivningsopgaver.

- Grunden til, at vi udbyder dagslyskurserne, er for at skabe et bedre samarbejde mellem VELUX Danmark og tømrermestrene. Tømrerne får på dagslyskurset et større kendskab til, hvad ovenlysprodukterne kan, og redskaber til at give den bedste rådgivning om lys- og energiforhold i boliger. På den måde sikrer vi os, at kunderne får den bedste løsning og rådgivning fra kompetente tømrermestre, når de søger en ny VELUX ovenlysløsning, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S

Find din nærmeste tømrermester med speciale i dagslys her.

Billedet er et eksempel på det brede ovenlysvindue bygget over hinanden, som giver ekstra lys til de mindre rum, hvor flere ovenlysvinduer ved siden af hinanden ikke er en mulighed.

Download foto i høj opløsning

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.450 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com

Pressemateriale på VELUX Media Centre
Se og download vores nyhedsvideoer, fotos og pressemateriale på VELUX Media Centre på press.velux.com. Klik her for at modtage VELUX Nyheder.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Breeltevej 18
velux.dk og veluxshop.dk