Januar

Elegant ovenlys i huset med fladt tag

Da ejeren af en virksomhed syd for København skulle opføre ny erhvervsbygning, fik han installeret VELUX ovenlysmoduler.

Han blev så begejstret for ovenlysløsningen, at han og arkitekten lod sig inspirere af samme ovenlysløsning, da familien skulle bygge ny privat moderne villa med fladt tag ud til vandet.

Når man skal renovere eller bygge nyt hus med fladt tag, er det det værd at tænke kreativt, når det kommer til dagslys. Huse med fladt tag er nemlig ofte kendetegnet ved en relativ mørk kerne midt i huset, fordi boligens facadevinduer sjældent kan trække tilstrækkeligt med dagslys helt ind i boligens midte. Den rigtige ovenlysløsning spreder et naturligt og livgivende dagslys ud i alle husets kroge gennem det flade tag.

Det oplevede ejeren af virksomheden syd for København, da han fik installeret VELUX ovenlysmoduler i virksomhedens nye tilbygning. Resultatet blev så godt, at han valgte at få installeret ovenlysmoduler, da han privat skulle bygge ny moderne villa ved vandet.

Parret var ikke i tvivl, da de skulle bygge ny bolig fra grunden. VELUX ovenlysmodulerne var den perfekte løsning til at få så meget dagslys som muligt ind i huset – og så var det også den mest elegante løsning, fordi ovenlysmodulerne er helt flade. Parret fortæller, at det giver en fornemmelse af, at der ikke er nogen grænse mellem inde og ude, når man kigger op på himlen. Den integrerede løsning er parret meget glad for, fordi den matcher resten af husets æstetiske og arkitektoniske rene linjer. Prikken over i’et er de indvendige fjernbetjente rullegardiner. Dem har parret sat pris på i forgangne varme sommer.

Udfordrende arkitektur
VELUX ovenlysmoduler er blot én af flere ovenlysløsninger i VELUX sortimentet til det flade tag, hvor blandt andet ovenlyskupler og lystunneler også indgår. Derfor er der flere valgmuligheder alt afhængigt af, hvor og hvordan huset med det flade tag skal oplyses med dagslys. VELUX ovenlysmoduler giver et stort lysindfald med kig til himlen og egner sig særligt godt til fladtagshuse med store rum.

- Det flade tag giver en spændende og moderne arkitektur både inde og ude. Men det giver også udfordringer rent dagslysmæssigt. Man investerer meget, når man renoverer eller bygger et helt nyt hus. Derfor er det vigtigt, at man får den mest optimale løsning, som holder og passer til familiens behov mange år fremover. Den rigtige ovenlysløsning sikrer dagslys, energi og et sundt indeklima i alle huse uanset taghældning, siger Mick Schou Rasmussen, direktør i VELUX Danmark A/S.

Valget af VELUX ovenlysmoduler i familiens nye privatbolig viste sig at være det helt rigtige. Køkkenalrummet, hvor ovenlysmodulerne er placeret over samtalekøkkenet, er blevet familiens yndlingsrum. Ejeren af huset fremhæver, at dagslyset fra himlen kan fornemmes i hele huset, hvilket gør løsningen til den helt rigtige investering. Familien kan stå at lave mad i solens skær og samtidigt åbne op for ovenlysmodulet, så den varme luft fra madlavningen trækker ud hurtigt, og rummet bliver behageligt at være i.

​​​​​​​​

Download foto i høj opløsning

Køkkenalrummet er blevet familiens yndlingsrum. Her kan familien stå under åben himmel og lave mad, og hurtigt lufte ud fra madlavningen gennem et af ovenlysmodulerne.​​​

Download foto i høj opløsning

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysløsninger til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.450 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com

Pressemateriale på VELUX Media Centre
Se og download vores nyhedsvideoer, fotos og pressemateriale på VELUX Media Centre på press.velux.com. Klik her for at modtage VELUX Nyheder.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Mick Schou Rasmussen, direktør
Breeltevej 18