Januar

Designerparret Scholten & Baijings skaber unikke foldegardiner til VELUX Gruppen

VELUX Gruppen har i samarbejde med det verdensberømte hollandske designerpar udviklet en ny unik gardinkategori til VELUX ovenlysvinduer: Colour Collection by Scholten & Baijings.

Inspireret af himlens former og farver gennem et døgn består kollektionen af seks forskellige harmoniske mønstre, der integrerer døgnets skiftende dagslys. Fokus er på funktionalitet med et personligt præg og et design, der forener naturens omgivelser med hjemmets.

I samarbejde med VELUX Gruppen har det verdensberømte designerpar Scholten & Baijings redefineret foldegardinet og skabt en unik kollektion på seks design, der kontrollerer dagslyset og samtidigt skaber flotte og dekorative effekter i hjemmet. Scholten & Baijings er kendte for både danske og internationale samarbejder med brands som HAY og Georg Jensen samt det hollandske designmøbelfirma Pastoe. Scholten & Baijings design er kendetegnet ved minimalistiske mønstre, inddragelse af naturens farver og brug af traditionelle håndværksteknikker.

- VELUX Colour Collection by Scholten & Baijings finder inspiration i naturen, og især himlens dynamiske former og farver er omdrejningspunktet i skabelsen af de seks design. Lyset ændrer sig time for time, så vi lod os inspirere af lyset, vi møder morgen, middag og aften og skabte et design, der kan flyttes rundt i vinduet alt efter behov og solens vandring i løbet af dagen. Designet er derfor både dekorativt og dynamisk, siger Scholten & Baijings.

VELUX Gruppen har gennem de seneste år lanceret flere produkter og kollektioner i internationale designsamarbejder. I forbindelse med udviklingen af VELUX Colour Collection by Scholten & Baijings har VELUX Gruppen samtidigt gennemført en generel opdatering af hele VELUX gardinkollektion. Det er sket i samarbejde med tekstil- og designeksperter fra det franskbaserede Trend Union, der er internationalt anerkendte for deres trend- og designindsigt på tværs af lande og kulturer. Trend Union har udvalgt årets gardinkollektioner for VELUX.

Dynamisk design hvor hvert gardin er unikt
Særligt i de mørke vintermåneder er behovet for lys større, og formålet med Scholten & Baijings design har da også været at integrere dagslyset optimalt i designet. Kollektionens seks designs har alle naturens linjer og toner suppleret med designerduoens signaturfarve; neon. Hver gardindug skæres individuelt med det resultat, at ikke to gardiner er ens.

- Innovation og produktudvikling skal have et formål. I samarbejdet med Scholten & Baijings har VELUX Gruppen skabt en ny type gardiner til ovenlysvinduet. Udover gardinernes høje funktionalitet og fleksibilitet, der bl.a. giver mulighed for at placere gardinerne i vinduet efter behov, så præsenterer vi også her en brug af bløde materialer med unikke egenskaber i forhold til dags- og himmellyset, fortæller Mick Schou Rasmussen, direktør i VELUX Danmark A/S.

Den nye kategori af foldegardiner til ovenlysvinduer består af tre designs med både lystæt og lysdæmpende effekter i stoffet, der reducerer lysets indtrængen. Dertil består serien af tre designs, der er lavet i et let lysregulerende og lysgennemskinneligt materiale, der bringer mere lys ind i rummet. Det kan være en vanskelig sag at vælge mellem de unikke designs. Heldigvis er foldegardinerne lette at udskifte, hvilket gør det muligt at veksle mellem mønstre og farver, der passer til årstiden og humøret.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

De nye designergardiner fra VELUX Gruppen har både lystætte og lysdæmpende effekter, der reducerer lyset indtrængen. Du kan selv bestemme, hvordan foldegardinerne skal placeres og gøre din stue unik og farverig.

Download foto i høj opløsning

VELUX designergardiner er inspireret af naturens former og himlens farver. Det lette lysregulerende og lysgennemskinneligt materiale, bringer mere lys og smukke effekter ind i rummet.

Download foto i høj opløsning​​​

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysløsninger til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.450 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com

Pressemateriale på VELUX Media Centre
Se og download vores nyhedsvideoer, fotos og pressemateriale på VELUX Media Centre på press.velux.com. Klik her for at modtage VELUX Nyheder.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Mick Schou Rasmussen, direktør
Breeltevej 18