Boliger med indbygget velvære

Foråret er over os med klare morgener, varme eftermiddage og kølige aftener og nætter. Med VELUX elektriske og programmerbare ovenlysvinduer, INTEGRA, skal man ikke bekymre sig om boligens indeklima.

Foråret er over os med klare morgener, varme eftermiddage og kølige aftener og nætter. Den danske forsommer byder på mange vejrskift i løbet af bare én enkelt dag, og det kan være svært at forudsige, hvordan vejret vil blive de næste par timer. Med VELUX elektriske og programmerbare ovenlysvinduer, INTEGRA®, er det ikke længere nødvendigt at bekymre sig om boligens indeklima. Den rigtige dagslysløsning kan skabe velvære og balance med en effektiv regulering af lys, luft og varme i boligen – også når man ikke er hjemme.

Det er tidlig morgen og man er på vej ud af døren. Skal man lade ovenlysvinduerne stå åbne, eller måske bare på klem, mens man er væk? Vi kender alle sammen overvejelserne, for det er rart at komme hjem til en frisk og behagelig bolig, men samtidig er det mindre rart, hvis det i løbet af dagen begynder at regne. Med INTEGRA kan man trygt forlade sin bolig med vinduerne åbne. Vinduessystemet har nemlig indbyggede sensorer, der reagerer ved at lukke ovenlysvinduerne, når de første regndråber falder.

Med INTEGRA er det nemt at programmere vinduets funktioner, så det passer til ens behov og ønsker. Hvis solen skinner fra en skyfri himmel, er der brug for hyppigere udluftning af boligen, end hvis det er gråvejr. Når man har lavet mad om aftenen og er på vej i seng, er det rart at kunne lufte ud i køkkenet, og om morgenen, når hele familien har været i bad, er det vigtigt at fordrive fugt og damp fra vægge og lofter. Alt dette klares ved få tryk på fjernbetjeningen – der også kan forudindstilles, så der opretholdes balance i boligen til man står op om morgenen eller kommer hjem om eftermiddagen.

- I forårsmånederne oplever mange boligejere problemer med boligens indeklima, der bl.a. lider under manglende udluftning, dårlig solafskærmning på de solrigeste dage eller pludselige regnbyger for åbne vinduer. Med vores INTEGRA løsning bliver bekymringen helt unødvendig, for en af de største fordele ved systemet er netop, at det kan indstilles til at arbejde på egen hånd, uanset om man er hjemme eller ej, siger Jesper Salskov Jensen, der er direktør i VELUX Danmark A/S.

INTEGRA ovenlysvinduer er forprogrammeret med et energibalance-program, der tager højde for årstiden og boligens geografiske placering. Det gør det muligt automatisk at styre markiser og rulleskodder, så boligen beskyttes mod overophedning fra solen i de varme timer.

Den intelligente fjernbetjening kan derudover programmeres til at udlufte på bestemte tidspunkter, så det passer ind i familiens rytme. Gardiner kan rulles automatisk ned, når solen er gået ned, hvorved boligens isoleringsevne øges om natten. Alt sammen tiltag, der kan hjælpe med at regulere lys, luft og varme og derigennem sikre et sundt og behageligt indeklima – fri for gener fra skimmel, virus og husstøvmider.

Vinduerne leveres forberedt til indbygning af halogenspots i karmen, så man kan skabe spændende lysvirkninger og nye stemninger, men samtidig spare på pladsen. Al elektronik, motor og styring er elegant og diskret indbygget, og vinduerne er også forberedt til tilbehør som rulleskodder, markiser og gardiner, der også kan fjernstyres. Udskiftes udstyret på et senere tidspunkt, opdateres kontrolsystemet automatisk med det nye udstyr, og den nye funktion er klar til brug med det samme.

Få meget mere at vide – og vind en dagslysløsning til 25.000
På Velux hjemmeside www.velux.dk kan man læse mere om INTEGRA og de forskellige muligheder for ovenlys i dit hus. Her kan man også deltage i konkurrencen om en komplet INTEGRA ovenlysløsning til en værdi af 25.000,-. Præmien inkluderer professionel rådgivning fra en erfaren VELUX konsulent til en værdi af 5.000 kr. Tilmeld dig allerede i dag og få bedre balance i din bolig.

Kontaktperson:
E-mail: VELUX-DK@VELUX.com
www.velux.dk

Om VELUX
VELUX skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter, produkter til fjernbetjening og termiske solfangere til indbygning i taget. VELUX, der har produktionsselskaber i 10 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, er globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 9.000 medarbejdere, heraf ca. 3.000 i Danmark. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S. VKR Holding A/S er et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på www.velux.com

Det intelligente ovenlysvindue INTEGRA gør det nemt at styre udluftning og lysindfald og skabe det bedste indeklima for både lektielæsning - og leg. Med den programmerbare fjernbetjening kan du nemt lukke morgensolen ind eller lufte ud, inden familien kommer hjem.

Download billede i større format