December

VELUX Gruppen og Disney sammen om ny Star Wars™ kollektion til børneværelset

Den 16. december 2015 føjes et nyt kapitel til Star Wars-universet med verdenspremieren på "Star Wars: The Force Awakens".

Premieren markerer ikke blot syvende kapitel i den episke saga; også det eksisterende samarbejde mellem Disney og VELUX Gruppen, verdens største producent af ovenlysvinduer og tilbehør, tager et skridt ind i en ny galakse. "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection" omfatter fire forskellige gardiner, designet specielt til børneværelser - og til at stimulere den kreativitet og gode nattesøvn, som er afgørende for fremtidige generationers trivsel, og et fokusområde for VELUX Gruppen.

VELUX Gruppen blev grundlagt i 1941 med en vision om at bringe dagslys og frisk luft ind i moderne hjem. 74 år og millioner af ovenlysvinduer senere, er virksomheden i dag markedsleder med en ambition om at understøtte behovet for dagslys gennem ethvert tag. Også i børneværelser, som gennem årene er gået fra at være soveværelser til legerum og derfor kræver en indretning, som er både funktionel og kreativ.

I 2014 førte vores engagement i børneværelser til et spændende samarbejde mellem VELUX Gruppen og Disney, som resulterede i en serie gardiner med de mest elskede Disney figurer. Nu er tiden kommet til at udvide sortimentet og tale til fantasien hos endnu flere børn med de nye Star Wars gardiner. "Star Wars & VELUX Galactic Nights Collection" er inspireret af "Star Wars: The Force Awakens" og omfatter fire spændende motiver i eksklusivt design fra VELUX Gruppen, afstemt med Disneys forskrifter.

Design drevet af efterspørgsel

Som markedsleder, er VELUX Gruppen fast besluttet på at udvikle nye produkter, som er både innovative og relevante. Flere undersøgelser peger på søvn som en afgørende sundhedsfaktor, og det har ført til en øget efterspørgsel efter gardiner, der passer til alle aldersgrupper. Med dette i tankerne er VELUX Gruppen stolte af at præsentere "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection", en kollektion der udvider sortimentet af VELUX gardiner til børn og samtidig forbinder virksomheden med et af verdens mest episke universer.

Når VELUX Gruppen indgår samarbejdsaftaler om design, er vores mål at flytte grænser og give forbrugerne ideelle løsninger til hele husstanden. Når man ser, hvor populært og indflydelsesrigt Star Wars universet er, var det et oplagt emne for et samarbejde om nye produkter. Kollektionen er rettet mod børn og unge, der er gamle nok til selv at bestemme over indretningen i deres værelse, uden at det sker på bekostning af forældrenes ønske om funktionalitet og kvalitet. Med "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection" ønsker vi at inspirere til episke kampe mellem godt og ondt i dagtimerne og samtidig garantere fuldstændig mørklægning, som er afgørende for en god nats søvn.
Mick Schou Rasmussen, direktør i VELUX Danmark

Fra en fjern galakse til det moderne børneværelse

"Star Wars & VELUX Galactic Night Collection" er designet specielt til moderne børneværelser med individualitet i tankerne.

Kollektionen består af fire Star Wars designs, to med klassiske motiver, "Darth Vader" og "The Death Star", og to er inspireret af den nye film "Star Wars: The Force Awakens", "Kylo Ren" og "Robotter". Hvert design bringer figurerne til live i et "plakat design" i fuld ovenlysvindue størrelse. Uanset, om du er helten eller gået over til den mørke side, giver gardinerne dig fuld kontrol over, hvor meget lys du vil have i lokalet i dagtimerne og om natten.

Takket være VELUX Pick&Click!™ systemet er gardinerne også lette at sætte op – en perfekt plug-and-play løsning. "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection" kan købes fra december 2015 på veluxshop.dk

download
Star Wars & VELUX Galactic Night Collection
Om Star Wars og VELUX Gruppen

Vi sælger og markedsfører VELUX produkter i Danmark og på de nordatlantiske markeder. Alle produkter forhandles hovedsageligt igennem tømmerhandlere, byggemarkeder, samt gardin- og farvehandlere. VELUX Danmark A/S er et selvstændigt aktieselskab under VELUX Gruppen og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 9.500 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.