Marts

VELUX Gruppen udgiver CSR-rapport for 2016

Vi har gjort gode fremskridt, især i forhold til levering af bæredygtigt træ

I dag udgiver VELUX Gruppen sin Corporate Social Responsibility-rapport for 2016 med en detaljeret beskrivelse af Gruppens løbende arbejde og initiativer inden for CSR.

Væsentlige punkter i 2016 inkluderer:

• 98 % af vores produktionstræ stammer fra certificerede, bæredygtige skove – tre gange mere end det globale gennemsnit og tæt på vores 2020 mål på 99 %
  • 97 % af vores affald fra produktionen bliver genanvendt eller omsat til energi
  • 1,9 arbejdsrelaterede ulykker pr. én million arbejdstimer – næsten fem gange lavere end normen for sammenlignelige industrier
  • 100 % af vores fabrikker er certificeret i forhold til ISO 14001 (miljø), OHSAS 18000 (arbejdsmiljø), ISO 9001 (kvalitet) og ISO 50001 (energi)

Rapporten undersøger desuden en lang række initiativer og aktiviteter, herunder:

• VELUX Gruppens arbejde med at fremme bedre indeklima for alle, herunder færdiggørelsen af den 27. demobygning, renoveringen af en almen bolig i Bruxelles, Belgien
  • Måder hvorpå Gruppen arbejder for at opfylde FN’s mål for bæredygtig udvikling
  • Godgørende formål og non-profit legater, der doneres af VELUX Fonde, og som samlet beløber sig til 1,150 mia. kr.
Vi er glade for, at vi fortsat forbedrer os og bevæger os fremad mod vores mål for bæredygtighed, og at vi kan præsentere det i denne rapport. Vi anser rapportering omkring CSR og bæredygtighed for et vigtigt værktøj for kunder, ansatte og andre interessenter, der derved kan bedømme virksomhedens præstation og forpligtelse i forhold til ægte, bæredygtig praksis,
siger Mikkel Skott Olsen, chef for CSR i VELUX Gruppen

Se hele CSR-rapporten for 2016 her: velux.com/csrreport

Vi sælger og markedsfører VELUX produkter i Danmark og på de nordatlantiske markeder. Alle produkter forhandles hovedsageligt igennem tømmerhandlere, byggemarkeder, samt gardin- og farvehandlere. VELUX Danmark A/S er et selvstændigt aktieselskab under VELUX Gruppen og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 9.500 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.