Markedets mest energieffektive ovenlyskuppel til det flade tag

Danskerne interesserer sig i stigende grad for deres boligs miljøpåvirkning, men ønsker ikke at give køb på boligens design og indretning.
Mange inspireres i dag af den minimalistiske funkisstil med fladt tag. Her er det oplagt at trække dagslyset ind i boligen gennem det flade tag med en VELUX ovenlyskuppel. Kuplen giver maksimalt dagslys i hjemmet, et godt indeklima og er et energi- og miljømæssigt sikkert valg.

Der er mange muligheder for at forbedre sin bolig, når man bor i et hus med fladt tag. Man kan renovere sig til mere lys, luft og energi ved at åbne op for dagslyset fra himlen gennem taget. Ifølge byggefirmaet Eurodan-huse er der en stigende interesse for huse med flad taghældning. Og man kan sagtens være med på boligtendenserne, hvis man bor i et ældre hus med fladt tag. Man kan forny husets samlede udtryk og kvalitet med en VELUX ovenlyskuppel, så det passer til tidens boligtendenser med skarpe linjer, minimalisme og meget lys.

- Vi oplever, at danskerne går meget op i kvalitet og energivenlige løsninger, når de skal bygge nyt eller renovere boligen. Det er en god ide at trække dagslyset ind gennem det flade tag, da facadevinduerne ofte ikke kan føre nok dagslys ind i husets kerne. I huse af ældre dato med fladt tag er ovenlysløsninger sjældent tænkt ind i byggeriet, og det skaber mørke rum og et stort behov for kunstig belysning i husets midte. En ovenlyskuppel er den ideelle og energirigtige ovenlysløsning til boligen med fladt tag, siger Jesper Salskov Jensen, direktør i VELUX Danmark A/S, og tilføjer, at den stigende interesse for boliger med flade tage betyder et øget fokus på energikravene til ovenlyskuplerne.

VELUX ovenlyskuplen skaber direkte adgang og udsyn til himlen og sollyset. Samtidigt har kuplen ekstra lav karmhøjde, som garanterer maksimalt lysindfald. Karmen er hvid, hvilket reflekterer og spreder dagslys ud i alle afkroge af huset. Ovenlyskuplen ligner nedefra et almindeligt ovenlysvindue, hvilket sikrer et stilrent og tidløst udtryk i boligen.

Fordele der kan mærkes
VELUX ovenlyskuplen er fordelagtig hele året rundt. Kuplen er markedets mest energirigtige valg, da den holder på varmen om vinteren på grund af en fantastisk høj isoleringsevne med en U-værdi på blot 0,72 W/m2K. Det er langt under det forventede krav på 1,4 W/m2K i det nye Bygningsreglement, der træder i kraft pr. 1. januar 2015. Derudover kan den oplukkelige VELUX INTEGRA® ovenlyskuppel indstilles til at udlufte automatisk. Den leveres med fjernbetjening og en regnsensor, som lukker for vinduet, så snart der falder en dråbe. Skulle regnen blive kraftig og piske mod kuplen, vil man ikke blive forstyrret i sine gøremål i hjemmet, fordi ovenlyskuplen også er designet til at reducere støjen fra regn og hagl.

VELUX ovenlyskuplen er beskyttet mod kondens, fordi den indvendige overflade på isoleringsruden holder på varmen. Skulle der komme kondens indefra eksempelvis efter et langt bad i badeværelset, tager vinduet ikke skade af fugten i rummet, da den er produceret i et holdbart, vedligeholdelsesfrit og miljøsikkert PVC materiale uden tungmetaller.

Det er også nemt at holde akryl kuplen ren og beholde et pletfrit udsyn til skyerne, der bevæger sig langsomt henover himlen. Placeres ovenlyskuplen i soveværelset, hjemmekontoret eller stuen, hvor der er behov for at afskærme på solrige dage, findes der både VELUX markise og gardiner, der er skræddersyet til ovenlyskuplen. For eksempel fås et energigardin, der både har en lysdæmpende effekt og består af en dobbeltplisseret dug med aluminiumbelægning mellem lagene, hvilket forstærker isoleringen yderligere. Gardinet hindrer ikke et stilrent look, da det er designet uden synlige snore og fremstår enkelt i udseendet.

En VELUX ovenlyskuppel er markedets bedste løsning til mere dagslys, bedre livskvalitet og velvære i dagligdagen, da den spreder dagslyset ud i hele huset og kan indstilles til at lufte ud i hjemmet flere gange dagligt.

Download foto i stor størrelse

VELUX Gruppen skaber bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen består af et bredt sortiment af ovenlysvinduer og skylights samt løsninger til flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening. VELUX Gruppen, der har produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i knap 40 lande, ejer globalt et af de stærkeste brands i byggematerialeindustrien og afsætter sine produkter over det meste af verden. Der er beskæftiget omkring 10.000 medarbejdere, heraf ca. 2.450 i Danmark. VELUX Gruppen har hovedsæde i Hørsholm nord for København og produktions-, administrations- og udviklingsafdelinger fordelt over hele landet. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab. Du kan læse mere på velux.com

Pressemateriale på VELUX Media Centre
Se og download vores nyhedsvideoer, fotos og pressemateriale på VELUX Media Centre på press.velux.com. Klik her for at modtage VELUX Nyheder.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Breeltevej 18
velux.dk og veluxshop.dk