Hørsholm,
August

Erling B. Jensen fejrer 50 års jubilæum

Erling B. Jensen fejrer den 7. august 50 års jubilæum på Østbirk Bygningsindustri. Hans første arbejdsdag i VELUX var som arbejdsdreng den 7. august 1966, hvor han arbejdede med montage og beklædning af vinduer. Derfra kom han til beslaglageret, som forsyner produktionen med skruer og beslag.

Eneste afbræk fra VELUX var i 1972-73, hvor Erling B. Jensen aftjente sin værnepligt. Herefter begyndte han i beklædningsafdelingen, hvor han har været lige siden. Han var med til at indkøre de første ALU-beklædninger. I dag er hans primære opgaver produktion af reservedele til beklædninger.

I 1999 modtog Erling B. Jensen VKR-prisen for hans indsats og bidrag til Østbirk Bygningsindustri og VELUX. Kollegerne kender ham som en pligtopfyldende og grundig kollega, respekteret for sin menneskelige forståelse og hjælpsomhed – og ikke mindst for sit gode humør og lune smil.

Der er reception den 7. august mellem 13.00 og 14.30 på Vindtunnel, Østbirk Bygningsindustri, Industrivej 19 D, 8752 Østbirk.

Vi sælger og markedsfører VELUX produkter i Danmark og på de nordatlantiske markeder. Alle produkter forhandles hovedsageligt igennem tømmerhandlere, byggemarkeder, samt gardin- og farvehandlere. VELUX Danmark A/S er et selvstændigt aktieselskab under VELUX Gruppen og beskæftiger i dag ca. 50 medarbejdere.

I over 75 år har VELUX Gruppen skabt bedre bygninger med dagslys og frisk luft gennem taget. Produktporteføljen omfatter ovenlysvinduer og -moduler til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen gardiner og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og intelligente produkter til fjernbetjening. Disse produkter er med til at sikre et sundt og bæredygtigt indeklima i forbindelse med arbejde og indlæring, leg og fornøjelse. Vi arbejder globalt med salgs- og produktionsaktiviteter i mere end 40 lande og beskæftiger omkring 9.500 medarbejdere på verdensplan. VELUX Gruppen er ejet af VKR Holding A/S, et fonds- og familieejet aktieselskab.